سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به محورهای پنج‌گانه مطالبات بازنشستگان، گفت: مطالبات بازنشستگان کشوری به صورت منطقه‌ای پیگیری می‌شود.

به گزارش توسعه ایرانی، نعمت‌الله ترکی در نشست با روسای کانون‌های بازنشستگی تهران و ۳۰ استان دیگر کشور که به صورت وبینار برگزار شد، افزود: پس از حقوق و معیشت، بزرگترین دغدغه ما در حوزه بهداشت و درمان بازنشستگان است.

وی تاکید کرد: هیچ مرکز درمانی طرف قرارداد نباید به‌دلیل بدهی خدمات درمانی را از بازنشستگان دریغ کند. اگر حساب و کتابی هست باید با صندوق بازنشستگی حل و فصل شود. همچنین مشکلات در حوزه قوانین و مقررات که تعدد و تنوع آنها مشکل‌آفرین شده، در کنار سایر مطالبات مثل حقوق و معیشت، بهداشت و درمان، فرهنگی و اجتماعی و رفاهی از این پس منطقه‌بندی شده و به‌صورت منطقه‌ای برنامه‌ریزی و عملیاتی می‌شود.

ترکی ادامه داد: باید مسأله‌یابی کنیم و به دنبال حل مسأله باشیم. نوع نگاه ما به مسأله برای حل آن مهم است و به‌طور قطع هرجا مشکل و تخلف یا کم‌کاری وجود داشته باشد به نمایندگی از طرف بازنشستگان قاطعانه رسیدگی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه بازنشستگی که اکنون در آستانه صدمین سال تأسیس نظام بازنشستگی و صندوق بازنشستگی کشوری هستیم، به عنوان وظیفه ذاتی صندوق باید سیاست‌گذاری مناسبی برای معیشت و درمان و اوقات فراغت و سایر حوزه‌های موردنظر بازنشستگان انجام دهیم.

در این نشست که چند ساعت به طول انجامید، نمایندگان کانون‌های بازنشستگی ۱۵ استان کشور به صورت وبیناری و تعدادی از رؤسای کانون‌های بازنشستگی استان تهران حاضر در جلسه، ضمن قدردانی از اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری در روزهای اخیر به ویژه پرداخت مطالبات مراکز درمانی و اسناد پزشکی بازنشستگان و کسورات آبان ماه، به بیان مهم‌ترین مطالبات و دغدغه های بازنشستگان کشوری پرداختند.

دائمی‌شدن همسان‌سازی حقوق، اجرای متناسب‌سازی حقوق و تعیین تکلیف ۹هزار میلیاد تومان تخصیصی دولت به صندوق، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و تعیین تکلیف آیین‌نامه اجرایی آن که تاکنون در دولت مسکوت مانده، تجمیع بیمه‌های موجود در قالب بیمه درمانی جامع و کامل، احیای مجمع یا شورای عالی کانون‌های بازنشستگان کشوری، اصلاح و تصویب اساس‌نامه صندوق و تبدیل صندوق به سازمان بازنشستگی بخشی از مسائل مطرح شده در این نشست بود.

همچنین رؤسای کانون‌های بازنشستگی مطالبات دیگری چون افزایش تسهیلات ازدواج فرزندان، وام ضروری و سفر و هچنین افزایش کمک هزینه سفر متناسب با هزینه‌های کنونی، توجه به اشتغال فرزندان بازنشسته‌ها، احیای طرح‌های یاری که به معیشت بازنشستگان کمک قابل توجهی کرده بود، پرداخت معوقات همسان‌سازی و ایثارگری بازنشستگان، اجرایی کردن احکام ۱۵درصد وزارت بهداشت و درمان، پرداخت منظم کسورات حقوق و حل محدودیت‌های گواهی کسر از حقوق بازنشستگان را نیز مطرح کردند.

در این نشست، دادن اختیارات بیشتر به مدیریت‌های استانی برای کاهش تمرکزگرایی در تهران و افزایش خدمات در استان‌ها و توجه به نیروی انسانی موجود در مدیریت‌های استانی، اجرایی شدن حق مناطق جنگی برای بازنشستگان مشمول این قانون، حضور مؤثر مدیریت‌های استانی در شورای اداری استان‌ها، ایجاد درگاه ارائه نظرات و پیشنهادها برای کانون‌ها و بازنشستگان، حضور مدیرعامل صندوق در استان‌ها و رسیدگی به مشکلات بازنشستگان از نزدیک، شفاف شدن احکام و فیش‌های حقوقی بازنشستگان و درج جزئیات افزایش‌ها در احکام و همچنین شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی صندوق و درآمدهای ناشی از سودآوری شرکت‌ها از دیگر مطالبات مطرح‌شده از سوی رؤسای کانون‌های بازنشستگان استان تهران و سایر استان‌های کشور بود.