جمعی از معلمان حق‌التدریس از اجرایی نشدن قانون رتبه‌بندی برای برخی از این معلمان خبر دادند.

به گزارش ایلنا، این معلمان که اواخر سال گذشته به عنوان معلمان مرحله سوم مدتی روبه‌روی مجلس و سازمان آموزش و پرورش تجمع کرده و نهایتا توانستند مجوز استخدام خود را بگیرند، می‌گویند: حدود ۱۲هزار و 800 معلم حق‌التدریس بودیم که با وجود داشتن تمام شرایط استخدامی و در حالی‌که دوره دانشگاه فرهنگیان را گذرانده و از آزمون اصلح نیز با موفقیت عبور کرده بودیم، آموزش و پرورش با استخدام ما مخالفت می‌کرد اما بعد از پیگیری و اعتراض بالاخره با پیمانی شدنمان موافقت شد.

آنها ادامه دادند: به خاطر تعلل اداره‌های آموزش و پرورش در استان‌هایی مثل لرستان، کرمان و... و بهانه نیامدن مجوز از سوی وزارتخانه، احکام معلمان در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ماه صادر شد. حالا در کمال ناباوری، از آموزش و پرورش نامه آمده که رتبه‌بندی شامل حال کسانی که احکامشان بعد از عید آمده نمی‌شود! این چه تصمیم ناعادلانه‌ای است؟

آنها می‌گویند: زمانی به خاطر اینکه دانشگاه فرهنگیان نمی‌توانست برای همه معلمان حق‌التدریسی یک‌جا دوره آموزشی بگذارد، ما را به سه گروه تقسیم کردند. کسانی که گروه آخر بودند برای طی کردن مراحل استخدام به مشکل خوردند درحالی‌که با دو گروه اول هیچ تفاوتی نداشتند. حالا از همین گروه سوم عده‌ای پیش از عید حکمشان خورده و عده‌ای بعد از عید. هیچ فرقی بین هیچ‌کدام از ما نیست و به خاطر تعلل اداره‌های آموزش و پرورش در استان‌ها احکام دیر صادر شده است.

معلمان حق‌التدریس می‌گویند: حالا که بعد از سال‌ها کار با حقوق ناچیز و در شرایط سخت، بالاخره احکام‌مان آمده ما را از رتبه‌بندی هم محروم کرده‌اند! البته می‌توانیم به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم و مطمئنیم دیوان به نفع ما رأی خواهد داد اما این کار زمان‌بر است.