کارگران پیمانکاری پتروشیمی مسجد سلیمان خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای افزایش دستمزدهای خود هستند.

تنی چند از این کارگران به ایلنا گفتند: ما کارگران پیمانکاری شاغل در شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان در استان خوزستان هستیم که چند سال است به دنبال اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در این واحد تولیدی هستیم. این گروه از کارگران با بیان اینکه در قانون کار بر الزامی بودن اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر تاکید شده، با این‌حال اجرای طرح اخیر همچنان مسکوت مانده، گفتند: به‌ عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خود بارها اعتراض کرده‌ایم.

طبق اظهارات آنها، عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در مورد کارگران باعث شده درآمد مزدبگیران این واحد پتروشیمی در حد و اندازه حداقل‌های قانونی باقی بماند.

آنها با اشاره به قانون کار گفتند: براساس ماه ۵۰ قانون کار، وظیفه پیگیری اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، چنانچه کارفرمایان مشمول این قانون در مهلت‌های تعیین شده مشاغل کارگاه‌های خود را ارزیابی نکرده باشند، برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

این کارگران با بیان اینکه این مجموعه پالایشگاهی متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری از مجموعه‌های وزارت کار است که چندی پیش با مشکلات مدیریتی همراه بود اما با دستور مدیرعامل صندوق در خرداد ماه مدیریت جدید جایگزین شده، گفتند: درخواست ما از مدیریت جدید پیگیری اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای افزایش درآمد است. وقتی دستمزدهای ما آن‌چنان پایین است که با حداقل دستمزد به اضافه مزایای مزدی نمی‌توان حتی یک سوم هزینه‌های ماهانه زندگی را تامین کرد، تنها امید ما کارگران مشمول قانون کار به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل است.