عضو هیأت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: با وجود اینکه امسال حقوق نسبت به سال‌های گذشته بیشتر افزایش پیدا کرد اما به دلیل تورم بالا اثری در زندگی کارگر نداشت. به طور مثال، دارویی که فروردین ماه ۷هزار و 500 تومان قیمت داشت الان به ۱۷هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است یعنی بالای 100درصد گران شده است. این گرانی را در بخش مواد خوراکی و شوینده‌ها هم می‌توان دید.

به گزارش ایلنا، علی اصلانی درباره لزوم ترمیم حقوق کارگران گفت: گروه کارگری شورای عالی کار چندین بار درخواست ترمیم حقوق کارگران را داشته اما توجهی به این خواسته‌ها نشده است.

اصلانی به افزایش نرخ تورم و گرانی کالاها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مردم قدرت خرید ندارند و طبعا ظرفیت تولید شرکت‌ها هم پایین می‌آید بنابراین به نوعی ترمیم حقوق، کار سختی است و کارفرمایان راضی به این کار نمی‌شوند.

اصلانی بیان کرد: سال گذشته نیز حقوق کارکنان دولت ۵۰درصد در میانه سال افزایش پیدا کرد و امسال دوباره در میانه سال افزایش یافت. با توجه به این افزایش حقوق، حداقل حقوق کارکنان 6 میلیون و 600 تومان و حداقل حقوق کارگران در صورت داشتن یک سال سابقه کار 5میلیون و 700هزار تومان است که اگر سابقه کار نداشته باشند، از این هم کمتر می‌شود.

وی بیان کرد: این بی‌عدالتی در مورد حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری از یک طرف و بازنشستگان تامین اجتماعی از طرف دیگر نیز وجود دارد. دولت باید این ناعدالتی را از میان بردارد.

عضو هیأت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار تاکید کرد: حقوقی که کارگران می‌گیرند تنها کفاف 10 روز از ماه را می‌دهد. قیمت مسکن از ابتدای سال حدود ۶۰درصد افزایش یافته و برآمدن از پس هزینه‌های زندگی با حداقل حقوق غیرممکن است.

اصلانی به وضعیت درمان کارگران و بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: کارگران و بازنشستگان از درمان غیرملکی تامین اجتماعی ناامید شده‌اند و تقریبا هیچ امکانی و امتیازی در بیمارستان‌های غیرملکی ندارند با این اوصاف تنها در بیمارستان‌های تحت پوشش تامین اجتماعی می‌توانند خدمات بگیرند. این در حالی است که آنها بسیاری اوقات مجبور می‌شوند به بیمارستان‌های غیرملکی هم مراجعه کنند و هزینه درمان را از جیب خود بدهند. وی ادامه داد: با این اوصاف کارگران و بازنشستگان وضع خوبی ندارند. از دولت می‌خواهیم چاره‌ای بیندیشد و حداقل امسال قبل از شروع بحث حقوق، برای کارگران ترمیم حقوق در نظر بگیرد.