عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، جزئیاتی از لایحه افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان را تشریح کرد.

احسان ارکانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به لایحه دوفوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، اظهار کرد: این لایحه با قید دوفوریت از سوی دولت به مجلس ارائه شده بنابراین روز یکشنبه درباره فوریت آن تصمیم‌گیری می‌شود. وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع احتمالاً دوفوریت این لایحه مورد موافقت قرار می‌گیرد و پس از آن طرح جهت ارزیابی به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات به‌عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع خواهد شد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در جلسات روز یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه کمیسیون برنامه و بودجه به این لایحه رسیدگی خواهد شد، گفت: در نهایت گزارش نهایی کمیسیون روز چهارشنبه در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار می‌گیرد.

ارکانی درباره جزئیات لایحه افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، خاطرنشان کرد: براساس این لایحه 3هزار امتیاز برای ارزیابی کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و معادل ریالی این امتیاز هم برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت و همچنین 210 امتیاز برای هیأت علمی و قضات به‌صورت ثابت در احکام کارگزینی آنها درج می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین بازنشستگانی که از صندوق‌های کشوری و لشگری و صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی حقوق دریافت می‌کنند طبق این لایحه مبلغ 900هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت. نماینده نیشابور در مجلس با تصریح به اینکه این افزایش حقوق به‌عنوان حقوق ثابت برای مشمولان این لایحه در نظر گرفته خواهد شد، گفت: در صورت تصویب این لایحه در مجلس و تأیید آن از سوی شورای نگهبان، این افزایش حقوق از اول شهریور 1401 اعمال خواهد شد. ارکانی با اظهار اینکه طبق این لایحه بین 2.5درصد تا 20درصد حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان افزایش خواهد یافت، اضافه کرد: امتیازبندی‌ها نیز براساس سوابق کاری، مدرک تحصیلی و... در نظر گرفته خواهد شد و بنابراین ضریب افزایش حقوق‌ها متفاوت خواهد بود.