یکی از اهالی نی‌ریز استان فارس جزئیاتی از حادثه در معدن متروکه کرومیت روستای دهمورد که به مرگ دو کارگر و زخمی شدن یک کارگر دیگر منجر شد، را اعلام کرد. به گزارش ایلنا، وی گفت: این حادثه جمعه شب ۱۵ مهرماه رخ داد و سه کارگر بومی که در این معدن قدیمی غیرفعال در حال استخراج سنگ کروم بودند، زیر آوار گرفتار شدند.

او ادامه داد: مردم محلی بعد از اطلاع از این حادثه به معدن رفتند و کارگران گرفتار را بیرون کشیدند که در این بین یک نفر علائم حیاتی نداشت، یک نفر از ناحیه کمر و سر آسیب دیده و یک نفر نیز ضربه مغزی شده بود.

به گفته وی، مردم محلی، کارگری که ضربه‌ مغزی شده بود را به پایین کوه انتقال دادند و همزمان حدود ساعت ۲۱ پایگاه اورژانس دهمورد را مطلع کردند. با هماهنگی مرکز اورژانس ۱۱۵ شهرستان نی‌ریز و ضمن فراخواندن هلال احمر، آمبولانس اورژانس پایگاه دهمورد مرد ۵۰ساله دچار ضربه مغزی را تحویل گرفت و به بیمارستان شهدای سلامت نی‌ریز منتقل کرد. هر چند این مصدوم در بیمارستان دچار ایست قلبی شد و به رغم عملیات احیا جان سپرد.

طبق اظهارات وی، در همان حال آمبولانس پایگاه اورژانس «چاه‌مهکی»، «آباده طشک» و هلال احمر برای امدادرسانی اعزام شدند. عملیات احیا روی فرد ۲۲ساله که علائم حیاتی نداشت، سر صحنه و حین انتقال به درمانگاه آباده‌طشک انجام شد اما متأسفانه نتیجه‌ای دربرنداشت.

او گفت: سومین نفر که کارگری ۲۰ساله است، از ناحیه کمر و سر آسیب دیده و در بیمارستان شهدای سلامت تحت درمان است.