معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حوادث ناشی از کار در معادن بسیار پایین‌تر از سایر بخش‌هاست، گفت: بیشترین حوادث مربوط به صنعت با ۳۸درصد و بعد از آن ساختمان با ۳۷درصد است.

به گزارش ایرنا، علی حسین رعیتی‌فر در دومین همایش ملی ایمنی در معادن و صنایع معدنی اظهارداشت: حوادث ناشی از کار در معادن تنها ۲درصد است که برگزاری این همایش‌ها به کاهش همین میزان هم کمک می‌کند. به گفته وی در سطح کشور در نتیجه حوادث ناشی از کار ۷۴۰ نفر فوتی در سال ثبت می‌شود.

وی گفت: در شورای عالی حفاظت فنی به عنوان دولت وظیفه داریم از ظرفیت‌ها و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و خبرگان حوزه ایمنی کشور استفاده کنیم و با تدوین آیین‌نامه‌ها و آموزش‌های لازم در حفظ جان کارگران و کارکنان حوزه صنعت، با ارتقای ضریب ایمنی شمار حوادث، تلفات و مصدومان را کاهش دهیم.

«مجتبی مصباح» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه در چهار ماه ابتدای سال جاری میزان حوادث ناشی از کار در استان کاهش پیدا کرده، شمار فوتی‌های سال 99 ناشی از حوادث در معادن را به تعداد ۹ نفر و سال گذشته را 4 نفر اعلام و بیان کرد که این آمار امسال با روند کاهشی مواجه بوده است.