رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از عدم حضور نمایندگان دولت در جلسات بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: مجلس به وظیفه ذاتی خود در جهت تضمین آینده شغلی جوانان عمل خواهد کرد لذا از دولت می‌خواهیم تا در این مسیر با ما همراه شود.

مهدی عیسی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت زمان می‌برد چراکه نماینده دولت در جلساتی که در آنها به بررسی طرح مذکور می‌پردازیم، حضور پیدا نکرده است. اگر بدون نظر دولت این طرح مصوب شود از جامعیت کافی برخوردار نخواهد بود چرا که ممکن است برخی گروه‌ها در آن لحاظ نشده باشند.

نماینده میاندواب در مجلس ادامه داد: از دولت به ویژه سازمان اداری و استخدامی کشوری و سازمان برنامه و بودجه به طور مکرر دعوت کرده‌ایم که در این جلسات حضور پیدا کنند و نظر خود را درباره بندهای مختلف این طرح اعلام کنند تا به یک اتفاق نظری برای نحوه ساماندهی کارکنان برسیم و معایب آن برطرف کرده و محاسنش را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون جمع‌بندی نظر نمایندگان و بررسی‌های صورت گرفته درباره این طرح آماده است اما معتقدم قبل از بررسی آن در صحن باید نمایندگان دولت نیز در جلسه کمیسیون اجتماعی حضور پیدا کنند و نظر خود را اعلام کنند، سپس با لحاظ نظرات دولت در صحن ارائه شود.

عیسی‌زاده خاطرنشان کرد: ما به وظیفه ذاتی خود برای تعیین تکلیف تعداد زیادی از جوانان که در بخش‌های مختلف در قالب انواع و اقسام قراردادهای استخدامی ناپایدار فعالیت دارند، عمل خواهیم کرد و نمی‌توانیم بپذیریم که آنها همچنان بلاتکلیف باقی بمانند و بدون تضمین آینده شغلی به فعالیت خود ادامه دهند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: براساس مکاتبه‌ای که با رئیس جمهور هم داشتیم مشخص شد که وی نیز با این طرح موافق است بنابراین باید دولت و مجلس در این زمینه هم‌صدا شوند. همچنان منتظر شنیدن نظرات نمایندگان دولت هستیم در غیر این صورت طرح به صحن ارسال شده و با اکثریت آرا نیز به تصویب خواهد رسید.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: البته نمی‌خواهیم این طرح نیز به سرنوشت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی یا اعمال افزایش 57درصد حقوق کارگران دچار شده و یک پروسه برای اجرای آن طی شود چراکه معتقدیم مردم باید در آرامش و آسایش زندگی کنند بنابراین از دولت می‌خواهیم که در مسیر ساماندهی استخدام کارکنان با مجلس همراه شود.