حدود ۳۱ کارگر پارس پامچال که برای دریافت حقوق و پرداخت حق بیمه بلاتکلیف شده‌اند، بارها به نهادهای مختلف مراجعه کرده‌اند اما تاکنون از این رایزنی‌ها نتیجه‌ای حاصل نشده است.

به گزارش ایلنا، این کارگران گفتند: بارها برای پیگیری مطالباتمان به مسئولان استان قزوین و فرمانداری مراجعه کرده‌ایم اما جز وعده پیگیری مطالباتمان، کاری برای ما انجام نمی‌دهند.

این کارگران گفتند: حدود ۸ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌ایم و بیمه‌هایمان ۱۰ ماه به تاخیر افتاده است. به هر مسئولی هم شکایت می‌کنیم فقط شنونده است و اقدامی نمی‌کند.

به ادعای آنها، تعداد زیادی از کارگران این کارخانه با سوابق کار ۱۵ تا ۲۰ساله به دلیل نگرانی بابت از دست دادن شغل، مشکلاتشان را از طریق نامه یا حضوری به گوش مسئولان می‌رسانند اما کسی برای پیگیری وضعیت کارخانه و کارگران آن اقدامی انجام نمی‌دهد.

به گفته یکی از این کارگران، جدا از مسئولان استانی مشکلاتمان را به وزیر مستعفی وزارت کار هم در آخرین سفر رئیس‌جمهور به قزوین رسانیدیم. حتی در آن روزها با پافشاری کارگران یکی از نمایندگان تیم همراه رئیس جمهور از کارخانه پارس پامچال دیدن کرد و از نزدیک با مشکلات کارگران و کارخانه آشنا شد و قول پیگیری مشکلات این واحد را از جانب رئیس‌جمهور داد و حتی از کارگران عذرخواهی کرد اما تا امروز که دومین روز مرداد ماه سال ۱۴۰۱ را سپری می‌کنیم هیچ خبری از اجرایی کردن وعده‌ها نیست.

این کارگر گفت: بعد از بدقولی کارفرما، حدود ۲۱ نفر از کارگران به صورت مجزا به اداره کار شهرک صنعتی البرز شکایت کردند و اداره کار حکم به پرداخت مطالبات ما داد اما کارفرما تمکین نکرد و پرونده برای اجرای احکام به سایر مراجع قضایی انتقال پیدا کرد.