کارگران شهرداری سی‌سخت حدود ۱۳ ماه حقوق معوقه و عیدی طلب دارند.

جمعی از این کارگران در گفت‌وگو با ایلنا گفتند: بیش از ۱۳ ماه حقوق معوقه و عیدی طلب داریم و در تنگنای مالی هستیم ولی هیچ اقدامی از طرف مدیران شهری برای حل مشکلات مالی ما صورت نمی‌گیرد. بنا داریم نامه درخواست به نهادهای خیریه و کمیته امداد ارسال کنیم تا در صورت امکان حداقل جیره مناسب غذایی به ما کارگران اختصاص داده شود.

یکی از این کارگران گفت: شهرداری تقریبا هر چند ماه یک بار، یک ماه حقوق که آن هم مربوط به حقوق و دستمزد حداقلی سال ۹۹ می‌شود را به صورت علی‌الحساب بدون پرداخت اضافه‌کاری به حساب کارگران واریز می‌کند.

به گفته وی، تأخیر ۱۳ ماهه در پرداخت حقوق قانونی کارگران شهرداری سی‌سخت باعث شده که کارگران در شرایط سخت معیشتی قرار بگیرند، طوری‌که بیش از ۸۰ کارگر در تأمین مایحتاج روزانه خود ناتوانند. وی افزود: بی‌پولی به اعتبار، منزلت و کرامت کارگران شهرداری سی‌سخت ضربه‌های جبران‌ناپذیری وارد کرده است.

یکی دیگر از این کارگران نیز در ارتباط با مشکلات معیشتی خود گفت: گوشت قرمز ماه‌هاست، نخورده‌ایم و گوشت مرغ هم نمی‌خریم. چند وقت است همان نان خالی هم در سفره‌های ما کارگران نیست. چند روز پیش یک مسئول شهری به مناسبت روز عید قربان چند گوسفند ذبح کرد. ما کارگران به خیالمان این گوشت‌ها بین کارگرانی که ماه‌ها حقوق نگرفته‌اند تقسیم می‌شود اما همه آن به جای دیگری ارسال شد.