کارگران پیمانکاری پروژه کمربند سبز شهرداری اهواز که در منطقه دو این شهر واقع شده، حداقل سه ماه دستمزد پرداخت نشده دارند و سنوات و عیدی پاداش سال گذاشته آنها هم کامل پرداخت نشده است.

به گزارش ایلنا، این کارگران از افزایش میزان مطالبات مزدی خود در ماه‌های آینده ابراز نگرانی کردند و گفتند: مشکلات معیشتی و عدم پرداخت مطالبات، مشکلات بسیاری برای خانواده‌های ما به وجود آورده است.به گفته این کارگران، به‌رغم اینکه مسئولان شهری از وضعیت مطالبات آنها باخبرند اما مطالبات آنها با دو تا سه ماه تاخیر انجام می‌شود.

طبق اظهارات این کارگران که در واحد فضای سبز کار می‌کنند، آنها هنوز مصوبه افزایش حقوق سال ۱۴۰۱حقوق نگرفته‌اند و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود برای دریافت حقوق اسفند ماه سال گذشته باید چندین ماه صبر کنند.

این کارگران از عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل نیز گلایه دارند. آنها می‌گویند: برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خود طرح شکایت کردیم اما پیمانکار وقتی شکایت ما را دید وعده همکاری داد بنابراین شکایت خود را پس گرفتیم. با این حال پیمانکار ماهانه ۳۰۰هزار تومان به حقوق هر یک از ما اضافه کرد در حالی‌که کارگران فضای سبز داخل شهر هر ماه ۶۰۰هزار تومان اضافه‌تر بابت اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل می‌گیرند.

آنها با انتقاد از اوضاع نامناسب معیشتی خود گفتند: با وجود همه مشکلاتی که در زمینه دریافت حقوق با آن مواجهیم، توقع داریم مسئولان شهرداری اهواز به مساله معیشت و پرداخت دستمزد ۴۲ نفر از کارگران پروژه کمربند سبز شهر رسیدگی کنند.