به دنبال پیگیری «اسماعیل اعرافی» نماینده نیروهای فنی و حرفه‌ای کشور برای تحقق مطالبات نیروهای فنی و حرفه‌ای، هیأت تخلفات اداری این سازمان، روز دوشنبه ۲۰ تیرماه ابلاغیه‌ای خطاب به وی صادر کرد که بر این اساس، وی به تحریک و تهییج در فضای مجازی و دعوت به تجمع غیرقانونی متهم شده است.

جمعی از نیروهای فنی و حرفه‌ای کشور در اعتراض به این حکم به ایلنا گفتند: اقدامات صنفی اعرافی با هدف ارتقای معیشت و منزلت پرسنل سازمان در اقصی نقاط کشور بر کسی پوشیده نیست.

این نیروها می‌گویند: حداقل انتظار ما این بود که فردی مثل وی که وقت و انرژی خود را برای پیگیری مطالبات کارگران گذاشته و کسب و کار خود را به منظور مطرح کردن مشکلات و رساندن صدای همکاران مظلوم فنی و حرفه‌ای به گوش مسئولان مربوطه تعطیل کرده، مورد تشویق قرار بگیرد نه تنبیه!

طبق این گزارش، نیروهای فنی و حرفه‌ای کشور در اعتراض به دستمزدهای پایین خود، ششم اردیبهشت ماه مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند. به گفته این نیروها، دستمزد مربیان و پرسنل رسمی بسته به سابقه آنها حدود ۵ تا ۶میلیون تومان است و کارکنان و مربیان حق‌التدریس این سازمان، دو تا 3.5میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

این نیروها پیشتر نیز به وضعیت دستمزد خود اعتراض کرده بودند. به گفته آنها، قول پیگیری افزایش حقوق این نیروها هر بار از سوی مسئولین این سازمان به نیروها داده شده اما تاکنون مشکل آنها حل نشده است.

از مهم‌ترین مطالبات این نیروها می‌توان به برقراری فوق‌العاده خاص، برقراری فوق‌العاده ویژه، تجدیدنظر در برقراری دوره آزمون‌گری، رفع تبعیض در تخصیص سرمایه رفاهی بین کارکنان ستادی سازمان با سایر استان‌ها و کاهش ساعت کار موظفی مربیان سازمان فنی و حرفه‌ای مانند معلمان آموزش و پروش اشاره کرد.