دبیرکل خانه کارگر گفت: آنها که مخالف افزایش دستمزد بازنشستگان هستند، انگار تصور می‌کنند قدرت خرید اضافی به مردم تزریق شده در حالی‌که افزایش یارانه‌ها نرخ تورم را بالا برده است.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب در جلسه هم‌اندیشی بازنشستگان با بیان اینکه از ابتدا در مورد افزایش حقوق بازنشستگان در تامین اجتماعی مناقشاتی وجود داشت، گفت: در آن زمان به خاطر اینکه در بودجه عنوان شده بود «سازمان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح» به خاطر ویرگول اشتباه، می‌گفتند منظور بودجه، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح است و ما می‌گفتیم منظور سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح است. در نهایت از مجلس سوال پرسیده شد و موضوع در تامین اجتماعی حل شده و قرار شد طبق ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی مبنای افزایش حقوق بازنشستگان همان مصوبه شورای عالی کار باشد.

وی ادامه داد: با این پروسه طولانی‌ای که گذشت، امید داشتیم دولت بلافاصله افزایش حقوق بازنشستگان را ابلاغ کند چون معمولا پیشنهاد هیات مدیره تامین اجتماعی بلافاصله مورد تائید دولت قرار می‌گیرد. امسال هم تامین اجتماعی سعی کرد تا افزایش حقوق را تا پایان فروردین تعیین تکلیف کند اما متاسفانه در هیأت دولت حرف‌هایی زده شد و موضوع مجددا به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شد.

محجوب گفت: آنچه در مورد دستمزد مصوب شده مربوط به تورم امسال نیست بلکه شورای عالی کار حقوق را براساس تورم سال گذشته تعیین کرده است. با این افزایش حقوق در واقع بخشی از پولی که سال گذشته از جیب ما رفته برمی‌گردد و این ربطی به تورمی که در سال جدید به وجود آمده ندارد.

دبیرکل خانه کارگر افزود: عدم افزایش حقوق بازنشستگان باعث نگرانی شده است. کسانی که مخالف افزایش حقوق هستند و تورم را عامل آن می‌دانند باید بدانند که تورم ربطی به افزایش حقوق بازنشستگان ندارد.

محجوب افزود: این افزایش یارانه‌هاست که نرخ تورم را بالا برده است. کاری که دولت به تازگی انجام داد خلاف جیب کارگر و بازنشسته است و آثار آن را نمی‌توان به سادگی جبران کرد. چگونه وقتی تورم این‌چنین افزایش پیدا کرده، دولت حقوق بازنشستگان را گرو گرفته است؟

وی در ادامه با اشاره به تصمیمی که برای افزایش 10درصدی حقوق کارگران دولت گرفته شده، گفت: این خلاف قانون است چون مبنای افزایش حقوق همه کارگران باید مصوبه شورای عالی کار باشد.

محجوب در پایان افزود: امیدواریم هرچه زودتر افزایش حقوق بازنشستگان را ابلاغ کنند چرا که روزبه‌روز ارزش پول از بین می‌رود و حتی پرداخت مابه‌التفاوت نیز نمی‌تواند خسارتی که در این مدت به کارگران رسیده را جبران کند.