روز گذشته (هفدهم اردیبهشت) جمعی از کلاه‌سفیدهای وزارت نیرو مقابل دفتر مرکزی سازمان امور اداری و استخدامی کشور تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، این نیروها در بیان خواسته‌های خود گفتند: با استناد به ماده ۱۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و مطابق ابلاغیه سازمان اداری و استخدامی به وزارت نیرو، مشاغل اپراتور و مسئول پست در زمره مشاغل کارگری هستند. همچنین با توجه به اینکه ما شاغلان مشاغل فوق از طریق آزمون‌های استخدام سراسری وزارت نیرو در شرکت‌های برق منطقه‌ای جذب شده‌ایم و کلیه مراحل آزمون علمی، مصاحبه عملی و فرآیند هسته گزینش را با موفقیت سپری کرده‌ایم، دارای پست‌های سازمانی مصوب هستیم. حال با توجه به اینکه تمامی مراحل استاندارد آزمون‌های استخدامی را طی کرده‌ایم، باید مجوز استخدامی تمامی کارمندان پیمانی و رسمی در مشاغل اپراتور و مسئول پست توسط سازمان اداری و استخدامی و تبدیل وضعیت از کارمندی به کارگری دائم، صادر شود.

این نیروها ادامه دادند: یکی از دغدغه‌های اصلی دولت و مجلس در رابطه با اجرای عدالت، طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت است اما این طرح هنوز به نتیجه نرسیده و ما جمعی از اپراتورهای شرکت‌های برق منطقه‌ای که به صورت ۲۴ ساعته مشغول خدمت به مردم عزیز ایران هستیم، از این قاعده مستثنی شده‌ایم.

این عده افزودند: در سال ۱۳۹۸ الی ۱۴۰۰ با بسیاری از اپراتورهای شاغل در پست‌های انتقال برق (به تعداد ۷۶۱۰ نفر) قرارداد کارگری دائم طبق ماده ۱۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری منعقد شد. با توجه به اینکه محیط کار و وظایف همکاران مذکور با مشاغل اپراتور و مسئول پست با قرارداد کارمند پیمانی و رسمی (که حدود ۷۵۰ نفر هستند) یکسان است لذا ادامه اشتغال برای مشاغل فوق به صورت قرارداد کارمند رسمی یا کارمند پیمانی اشتباه و غیرقانونی است. به همین دلیل، خواستار تبدیل وضعیت و تبدیل شدن به کارگر دائم، در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم.