دبیر اجرایی خانه کارگر پاکدشت با انتقاد از وضعیت تامین مسکن برای کارگران گفت: ما به جای تامین مسکن که بحث تصریح شده در ماده ۱۴۹ قانون کار است، شاهد این هستیم که حق مسکن ۶۵۰هزارتومانی را برای کارگران معین کردند که در قیاس با تورم مسکن افزایشی نداشته زیرا هم‌اکنون زیر یک پنجم هزینه مسکن کارگران را تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایلنا، عوض سلطانی با بیان تاریخ شفاهی از وضعیت کارگران در مناطق جنوب‌شرقی تهران و حوزه فعالیت خود گفت: بسیاری از واحدهای کارگری را در دهه 60 و حتی ابتدای دهه 70 داشتیم که به کارگران مسکن سازمانی می‌دادند و خود من نیز اکنون به‌عنوان یک کارگر بعد از سال‌ها هنوز در یکی از آن خانه‌ها زندگی می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه «هزینه تهیه مسکن جیب کارگران را می‌بلعد»، افزود: تمامی پس‌انداز کارگران که حاصل از زدن سفره و شکم خود و خانواده ایشان است، صرف تامین ودیعه مسکن می‌شود و به نوعی اصلی‌ترین مشکل امروز کارگران، مسکن است.این فعال کارگری با بیان اینکه «در شهر پاکدشت در عرض ۲-۳ سال اخیر قیمت مسکن ۱۰ برابر افزایش داشته است»، گفت: شرایط به سمتی رفته که ممکن است برخی کارگران غیررسمی به کارتن‌خوابی و اسکان خوابگاهی بسیار خطرناک روی آورند.

دبیر اجرایی خانه کارگر پاکدشت در پایان با انتقاد از طرح مسکن ملی مطرح شده از سوی دولت گفت: البته اکنون مدتی است که ثبت‌نام مجازی این طرح در شهر ما متوقف شده است. با شرایط موجود دلالی مسکن و مطالبات پیمانکاران خصوصی سازنده آپارتمان، بعید است وعده دولت در زمینه تولید یک میلیون مسکن محقق شود. ما معتقدیم تنها تقویت بخش تعاونی‌های مسکن کارگری می‌تواند بحران تولید مسکن برای این گروه‌های فرودست اجتماع را حل کند و در غیر این صورت، طرح‌های بخشنامه‌ای در حوزه مسکن ملی مانند طرح دستوری از بین بردن فقر مطلق، با شکست مواجه می‌شود.