بیست و چهارم بهمن، مبلغ عیدی بازنشستگان دولت اعلام شد که طبق آن یک میلیون و 600هزار تومان پایه عیدی، ۴۰۰هزار تومان برای متاهلان و ۱۵۰هزار تومان برای هر فرزند تحت تکفل در نظر گرفته شده است. معمولاً سازمان تامین اجتماعی نیز همین مبلغ عیدی کارمندان دولت را به بازنشستگان خود می‌پردازد. «علی‌اکبر عیوضی»، عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران در این رابطه می‌گوید: انتظار داشتیم رقم عیدی بسیار بالاتر از این ارقام پیشنهاد شود.

به گزارش ایلنا، او ادامه می‌دهد: معمولاً همین رقم عیدی بازنشستگان دولت به بازنشستگان کارگری نیز پرداخت می‌شود اما بازنشستگان کارگری که بیش از ۶۰درصد حداقل‌بگیر هستند و با مستمری‌های ۴ میلیون تومانی زندگی می‌کنند، تمام امیدشان به عیدی پایان سال است.؛ انتظار داریم سازمان از محل منابع بیشتر از این ارقام را به مستمری‌بگیران خود پرداخت کند.

وی با تاکید بر اینکه مبلغ یک میلیون و 600هزار تومان، حتی یک سوم هزینه‌های شب عید یک خانواده بازنشسته را تامین نمی‌کند، می‌گوید: این مبلغ خرج یک روز مسئولان یا فرزندان آنهاست و چطور انتظار دارند یک خانواده بازنشسته با این مبلغ، هزینه‌های شب عید خود را تامین کند. آیا مسئولان در جریان افزایش سرسام‌آور هزینه‌های زندگی و بار سنگین تورم نیستند.

به گفته او، بازنشستگان کارگری مدت‌هاست که خواستار پرداخت عیدی بیشتر هستند و می‌گویند سازمان تامین اجتماعی باید از محل منابع خود، عیدی کارگری به بازنشستگان بپردازد.

عیوضی تاکید می‌کند: انتظار داشتیم دولت، اوضاع معیشتی بازنشستگان را درک کند و مبالغ بیشتری برای عیدی پایان سال اعلام کند.