دبیرکل خانه کارگر:

حذف ارز ترجیحی، افزایش دستمزدها را بی‌اثر می‌کند

دبیرکل خانه کارگر تاکید کرد: قرار نیست دستمزدها را افزایش دهند و بعد به واسطه‌ افزایش قیمت کالاها، افزایش دستمزدها را بی‌اثر کنند. ما باید هم مواظب سفره‌ کارگران باشیم و هم دستمزد آنها.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب در مراسم ضیافت افطاری خانه کارگر گفت: امیدواریم در افزایش حقوق بازنشستگان بهترین تصمیم گرفته شود. اختلاف اصلی بر سر حقوق حداقل‌بگیران نیست بلکه اختلاف بر سر حقوق سایر سطوح و اجرای متناسب‌سازی است که امیدواریم به زودی حل شود.وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی نگران کسری بودجه‌ خود است، اظهار داشت: در این هفته دو بار جلسه‌ تعیین مزد بازنشستگان برگزار شد که فعلا به نتیجه نرسیده است.

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به آمدن نام سازمان تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۱ و مشکلاتی که در روند تعیین مزد بازنشستگان ایجاد کرده، اظهار داشت: قانون بودجه هیچ سالی در مورد سازمان تامین اجتماعی صحبت نکرده و همیشه عنوان سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح آورده شده است. بنابراین استناد به «صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح» درست نیست و این یک اشتباه بوده که باید اصلاح شود.

محجوب ادامه داد: طولانی شدن بحث مستمری بازنشستگان به خاطر این اشتباهی است که در قانون بودجه صورت گرفته اما امیدواریم هرچه زودتر در هفته‌ آینده به نتیجه برسد.

وی با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تصریح کرد: این موضوع باعث افزایش قیمت کالاهای اساسی ازجمله دارو خواهد شد و مشکلات بسیاری را برای مرم ایجاد خواهد کرد. امیدواریم دولت در این زمینه تصمیم درستی بگیرد و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را اعمال نکند که اگر این اتفاق بیفتد ما ساکت نخواهیم نشست.به گفته محجوب، قرار نیست دستمزدها را افزایش دهند و بعد به واسطه‌ افزایش قیمت کالاها، افزایش دستمزدها را بی‌اثر کنند.

    

 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به ادامه‌دار بودن سوال نمایندگان مجلس از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۸ سوال درباره وزیر تعاون اعلام وصول شده که در صحن مجلس باید پاسخ داده شود.

خلیل بهروزی‌فر در گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به سوال نمایندگان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان کرد: نمایندگان وظیفه نظارت بر کار دولتمردان را دارند و بر این اساس درباره نحوه تغییر و تحول این وزارتخانه سوالاتی مطرح شد.نماینده فومن و شفت در مجلس ادامه داد: همچنین درباره به‌کارگیری مدیران ضعیف و ناکارآمد که براساس سفارش و رفاقت در این وزارتخانه به کار گرفته شده‌اند نیز از وزیر مربوطه سوال شد.