عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار تاکید کرد: دستمزد ۱۴۰۱ کارگران همچون روال سال‌های گذشته و براساس ماده ۴۱ قانون کار تعیین خواهد شد و بحث مزد منطقه‌ای مطرح نیست.علی اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا با رد منطقه‌ای شدن دستمزد سال آینده کارگران اظهار کرد: در حال حاضر زیرساخت‌ها برای اجرای این طرح مهیا نیست.

وی گفت: اگر بر فرض مثال دستمزدها در کلانشهری مثل تهران را ۷ میلیون تومان و در سیستان و بلوچستان ۴ میلیون تومان تعیین کردیم، کارگر سیستان و بلوچستانی قطعا مهاجرت می‌کند و چه کسی جلوی مهاجرت نیروی کار برای مزد بیشتر را خواهد گرفت؟

اصلانی گفت: متاسفانه برخی موسسات به اسم خیریه که مالیات نمی‌دهند و حسابرسی هم نمی‌شوند، به دنبال چنین موضوعاتی راه افتاده‌اند، در حالی‌که جامعه کارگری از پیامدهای این‌گونه طرح‌ها آگاه است.

وی با بیان اینکه در طرح مزد منطقه‌ای حداقل دستمزد حذف نمی‌شود، اظهار کرد: زیرساخت‌های اجرای این طرح مشخص نیست و تبعاتی همچون مهاجرت نیروی کار را به دنبال خواهد داشت لذا امسال همچون سال‌های گذشته و براساس اعلام معاونت روابط کار و با توجه به تعیین رقم سبد معیشت کارگران که حدود ۹ میلیون تومان درآمده، دستمزد کارگران طبق ماده ۴۱ قانون کار تعیین خواهد شد.