جمعی از مهندسین ناظر کشاورزی به تعلل مجلس در تصویب طرح تبدیل وضعیت نیروها اعتراض کردند و خواستار رفع مشکلات و رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش ایلنا، این اعتراض همزمان در استان‌هایی مثل کرمان و کهگیلویه و بویراحمد انجام شد. مهندسین ناظر کشاورزی که تعدادشان در سراسر کشور قریب به ۵ هزار نفر می‌رسد از سال ۹۰ و قبل از آن به صورت قراردادی به واسطه شرکت‌ها و کلینیک‌ها به امید استخدام با جهاد کشاورزی استان‌ها کار کرده‌اند.

طبق گفته این عده، پس از سال‌ها کار و نداشتن امنیت شغلی، قرارداد این متخصصان به صورت یک‌طرفه از سوی جهاد کشاورزی ملغی شده و این افراد بلاتکلیف رها شدند.

طی یک سال گذشته طرح استخدام مهندسین ناظر جهاد کشاورزی در مجلس به ثبت رسیده و کلیات آن در کمیسیون کشاورزی مصوب شده اما هنوز به صحن علنی مجلس نیامده و این افراد در انتظار تعیین تکلیف وضعیت خود هستند.

در همین زمینه «ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی» عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به ایلنا گفت که طرح در بند مالی اشکال دارد که قرار است در جلسه‌ای با یکی از حقوقدانان شورای نگهبان پیگیری شود اما با توجه به شلوغی مجلس در پایان سال، امسال شانسی برای بررسی ندارد.