دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه با توجه به شرایط امروز بازار کار، افکار جوانان و فارغ‌التحصیلانی که دنبال مشاغل کارمندی و پشت‌میزنشینی هستند باید تغییر کند، تاکید کرد: به جای سوق دادن افراد جویای کار به سمت مشاغل کاذب و ناپایدار باید مشاغل خرد و خانگی را رونق دهیم که درآمدزایی و ارزش افزوده بالایی برای کشور دارند.

هادی ابوی به ایسنا گفت: در حال حاضر مشاغل خرد و خانگی جزو مشاغل کم‌سرمایه‌بر به شمار می‌روند که علاوه بر اینکه می‌توانند به یک شغل برای اعضای خانواده تبدیل شوند، کمک هزینه و ممر درآمد آن خانواده هم باشند.

وی متذکر شد: با توجه به شرایط امروز بازار کار، باید افکار جوانان جویای کار و فارغ‌التحصیلانی که به دنبال مشاغل کارمندی و پشت‌میزنشینی هستند، تغییر بدهیم و فرهنگ کار در برخی مشاغل که از تنوع بالایی برخوردارند، نهادینه کنیم.

به گفته ابوی، در حال حاضر برخی مجموعه‌ها و دستگاه‌ها مثل جهاد کشاورزی به افراد روستایی کمک کرده و به طور مشارکتی دام زنده در اختیار خانوارها می‌گذارند تا آن را پرورش دهند و میزان درآمد شاغلان این کسب و کارها حتی به مراتب بیشتر از کسانی است که در مشاغل دیگر اشتغال به کار دارند.