کارگران شهرداری کوت‌عبدالله واقع در استان خوزستان که پیشتر بابت معوقات مزدی خود و پرداخت علی‌الحساب حقوق بارها اعتراض کرده بودند، دست از کار کشیدند.

به گزارش ایلنا، این کارگران حقوق شهریور، مهر و آبان ماه خود را دریافت نکرده‌اند و همچنین حقوق ماه‌های خرداد، تیر و مرداد را به صورت علی‌الحساب دریافت کرده‌اند.

آنها می‌گویند هم شورای جدید آمده و هم شهردار تغییر کرده اما متاسفانه هیچ‌کدام از مطالبات ما پیگیری نشده است و ما همان مشکلاتی که در دوره قبل داشتیم را در حال حاضر نیز داریم. به گفته آنها، شورای شهر قبل از روی کار آمدن به آنها قول پرداخت حقوق و تبدیل وضعیت داده بود.

این کارگران می‌گویند: شورای شهر به اعتراضات ما توجهی نمی‌کند و شهردار نیز اجازه ورود ما به محدوده شهرداری را نمی‌دهد.

به گفته این کارگران، پیشتر قرار بود مطالبات خود را از طریق معاون شهردار به گوش شهردار برسانیم و شهردار نیز به گوش پیمانکار برساند اما بعد از گذشت مدت‌ها هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

این کارگران می‌گویند: قرار است چند ماه دیگر مناقصه جدید برگزار شود و پیمانکار جدید بیاید اما هنوز پیمانکار قبلی تسویه‌حساب نکرده است. کارگران شهرداری کوت‌عبدالله نگرانند بدون اینکه پیمانکار قبلی حساب خود را با کارگران صاف کند، کار به پیمانکار دیگر واگذار شود.

براساس ماده ۱۳ قانون کار، کارفرمای اصلی (شهرداری) در قبال کارگران مسئولیت تضامنی دارد یعنی چنانچه شرکت پیمانکاری به وظایف خود در قبال کارگران عمل نکند، کارفرمای مادر مسئول است و نباید از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند.