رئیس فراکسیون کارگری مجلس با انتقاد از وضعیت معیشتی کنونی کارگران گفت: امسال با حساسیتی که دولت جدید دارد، قطعا شورای عالی کار، دقیق‌تر و شفاف‌تر و با سرعت بیشتری به تعیین حقوق و دستمزد کارگران خواهد پرداخت.

علی بابایی کارنامی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در مورد حداقل حقوقی که باید در سال ۱۴۰۱ برای کارگران کشور تعیین شود، گفت: تعیین دستمزد کارگران براساس مفاد ماده 41 قانون کار و تصمیم اتخاذ شده در جلسات سه‌جانبه شورای عالی کار با حضور نماینده دولت، کارفرمایان و کارگران صورت می‌گیرد.

نماینده ساری و میاندرود در مجلس ادامه داد: تعیین حقوق و دستمزد برای کارگران باید به گونه‌ای باشد که این قشر بتوانند به راحتی به تامین معیشت و رفاه خود و خانواده‌هایشان بپردازند اما متاسفانه در شرایط کنونی وضعیت آنها به هیچ‌وجه مطلوب نیست و حتی در تامین معیشت با مشکل جدی مواجه هستند.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: به نظر می‌رسد دست‌های پشت پرده‌ای سعی دارند که وضعیت موجود را برهم بزنند و در حالی‌که کارگران و کارمندان به دنبال دریافت حقوق بالاتری در سال ۱۴۰۱ هستند، عده‌ای برای تعیین حقوق حداقلی برای آنها تلاش می‌کنند.

این نماینده مجلس یادآور شد: امیدوارم همه مسئولان به ویژه مجلس و دولت حداقل یک روز خود را جای کارگران بگذارند و سعی کنند با حقوق و دستمزد آنها زندگی کنند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس تاکید کرد: اگر بخواهیم کشور آباد شود و چرخه اقتصادی به چرخش درآید، باید در جهت تامین رضایت و افزایش حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم تلاش کنیم.