معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با پیشنهاد وزیر کار، جلسات شورای عالی کار با حضور همه شرکای اجتماعی، ماهانه برگزار می‌شود.

به گزارش «توسعه ایرانی»، سردار علی‌حسین رعیتی‌فرد افزود: نخستین جلسه شورای عالی کار، شنبه ۱۵ آبان برگزار خواهد شد.وی گفت: معتقدیم سه‌جانبه‌گرایی یکی از اصول مهم در حوزه کار و تولید کشور است. چندین سال است که در جنگ اقتصادی هستیم و نوک پیکان حمله آن، حوزه تولید، صنعت و کار کشور است.معاون روابط کار ادامه داد: کارگران و کارفرمایان، امروز به‌ عنوان فرماندهان و رزمندگان این جنگ اقتصادی تلاش می‌کنند که حوزه تولید کشور را با نشاط و پویا نگه دارند و اجازه ندهند که سنگر تولید خدشه‌دار شود.

وی تاکید کرد: در شرایط جنگ اقتصادی، وظیفه ما این است که موانع تولید را به حداقل برسانیم ضمن اینکه امروز گفتمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفتمان مردم است.

رعیتی‌فرد ادامه داد: قطعاً تلاش همه حوزه‌های تولید کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند سبب افزایش سرمایه اجتماعی نظام شود.

وی اظهار داشت: در حوزه تنظیم روابط کار به دنبال آن هستیم که مطالبات و مشکلات جامعه کار و تولید کشور را پیگیری و حل و فصل کنیم.رعیتی‌فرد تصریح کرد : جامعه کار و تولید کشور، به ویژه جامعه کارگری، امروز دغدغه امنیت شغلی، بیماری، تامین اجتماعی، مسکن و درمان دارد و جامعه کارفرمایی نیز به دنبال تامین مواد اولیه و پوشش بیمه کارگران خود است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ در شرایط جدید، بتوان با هم‌افزایی مجلس و دیگر ارکان حکومت، مشکلات این حوزه‌‎ها را حل کرد.

رعیتی‌فرد افزود: به عنوان یک اصل اساسی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بنا دارد برای پیگیری دغدغه کارگران، جلسات شورای عالی کار را به صورت منظم برگزار و اصل سه‌جانبه‌گرایی را رعایت کند.

وی تاکید کرد: در شرایط تحریم‌های اقتصادی و کرونا جامعه تولید و کارگری کشور در حوزه تامین نیازهای مردم و استمرار و تداوم تولید، جهاد واقعی کردند و اجازه ندادند خط تولید دچار آسیب شود.