دبیرکل خانه کارگر با اشاره به عزم دولت و مجلس برای الزام سازمان تامین اجتماعی برای واگذاری سهام بانک رفاه، گفت: سهام این بانک نباید به فروش برسد اما در صورت اصرار بر واگذاری، این سهام به بازنشستگان تامین اجتماعی واگذار شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب با اشاره به افزایش شدید قیمت‌ها و اثرات سویی که بر معیشت کارگران می‌گذارد، گفت: آخرین آماری که در زمینه افزایش قیمت‌ها منتشر شد، نشان می‌دهد که حداقل افزایش قیمت کالاها ۴۱درصد بوده است. متاسفانه کشور از سال ۹۷ وارد چرخه تورمی شده و قادر به بیرون آمدن از آن نیست.محجوب افزود: تنها راه کنترل تورم، کاهش نرخ ارز و بالا بردن ارزش ریال است.دبیرکل خانه کارگر با اشاره به الزام مصوبه مجلس برای فروش سهام بانک رفاه کارگران گفت: در مجلس قبل به سازمان تامین اجتماعی فرصت دادیم که برای واگذاری سهام بانک رفاه تا پیش از اینکه دیگران برای آن تصمیم‌گیری کنند، فکری بکند.

وی افزود: توصیه من این بود که سهام به بازنشستگان واگذار شود اما حال وضعیتی به وجود آمده که باید ۶۰درصد سهام بانک رفاه واگذار شود. مشخص نیست چه کسی آن را می‌خرد اما باید هوشیار باشیم که نام کارگران را از روی تابلوی بانک رفاه نگیرند.

محجوب با بیان اگر بانک رفاه تعیین تکلیف نشود هیأت واگذاری، بدون اطلاع کارگران و بازنشستگان آن را واگذار می‌کند، گفت: اگر سهام بانک رفاه واگذار شود، دیگر ما تصمیم‌گیر آن نیستیم. اکثریت سهام را از دست بازنشستگان و کارگران درمی‌آوردند و اسم کارگر را از تابلوی بانک رفاه پایین می‌کشند.

در همین زمینه رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز گفت: بانک رفاه حکم بانک مرکزی را برای سازمان تامین اجتماعی دارد و این سازمان کسری ۶۲۰۰ میلیارد تومان ماهیانه مصارف خود را از این محل فراهم می‌کند.حسن صادقی با اشاره به مصوبه مجلس برای فروش سهام بانک رفاه کارگران گفت: این موضوع مورد توافق ما نیست و حتما حق‌طلبی و مطالبه‌گری ما را به دنبال دارد. مجلس یا باید قانون همسان‌سازی را تصویب کنند و با اینکه سهم سازمان را در بودجه ۱۴۰۱ ببیند و دولت هم باید عین ۸۹هزار میلیارد تومان را برای سال ۱۴۰۰ به ازای رد دیون خود به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.وی با بیان اینکه مجلس باید در مصوبه دائمی شدن همسان‌سازی سفره کارگران بازنشسته را در نظر گیرد، گفت: این لایحه باید به گونه‌ای تدوین شود که سهم بازنشستگان تامین اجتماعی از همسان‌سازی متناسب با تورم اعمال شود. این حرف رئیس جمهوری است که گفته‌اند حقوق‌ها باید متناسب با تورم واقعی لحاظ شود.