رئیس هیأت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران با اشاره به تبعات اقتصادی و اجتماعی ناشی از قطعی برق صنایع فولاد گفت: در حال حاضر تکلیف بر حفظ نیروهاست اما با توجه به اینکه در یک ماهه گذشته تولید این واحد‌ها به کمتر از ۱۰درصد رسیده، تدوام این شرایط می‌تواند ۳۵ تا ۴۰درصد اشتغال به‌خصوص در واحد‌های پایین‌دستی و خرد را تهدید کند. به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت، سیداحمد رضوی‌نیک گفت: موضوع قطعی برق که بدون اطلاع قبلی و به صورت ناگهانی به صنعت فولاد تحمیل شد، مشکلات زیادی را برای تولید در این حوزه ایجاد کرده طوری‌که در حال حاضر تولید در صنعت فولاد تقریباً تعطیل شده است.

وی با یادآوری توقف خطوط تولید صنایع فولاد به دلیل‌عدم تامین برق مورد نیاز، از تامین نیاز بازار داخل از محل ذخیره و محصولات انبار شده خبر داد و اظهار کرد: این ذخایر می‌تواند بین ۲ تا ۲.۵ ماه پاسخگوی نیاز کشور باشد اما در صورت استمرار این وضعیت و اتمام ذخایر مشکلات جدی برای این حوزه ایجاد خواهد کرد.

رضوی‌نیک بیان داشت: یکی از خطرات جدی که وجود دارد به حوزه اشتغال به ویژه برای بخش‌های خصوصی و خصولتی مربوط می‌شود. تدوام این شرایط می‌تواند ۳۵ تا ۴۰درصد اشتغال به‌خصوص در واحدهای پایین‌دستی و خرد را تهدید کند.

رئیس هیأت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: وزارت نیرو با یک مدیریت بهتر و انتقال قطعی برق به صنایع غیرضروری مانند گردشگری یا تقسیم قطعی برق در صنایع مختلف، مانع از توقف تولید در واحدهای فولادی شود.