رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه ملاک تعیین دستمزد کارگران تنها تورم نیست، تاکید کرد که حقوق دریافتی یک کارگر باید به گونه‌ای باشد که بتواند با آن یک ماه خود و خانواده‌اش را اداره کند. وی از کاندیداهای ریاست جمهوری خواست تا در اظهارات و برنامه‌های خود به مسائل مهم جامعه کارگری بپردازند و برای حل آن راهکار بدهند.

ناصر چمنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مناظراتی که انجام شد نشان داد که اطلاعات چندانی درباره مشکلات اصلی جامعه کارگری وجود ندارد در حالی که انتظار می‌رفت کاندیداها به مباحث و سرفصل‌های مهم جامعه کارگری بپردازند یا حداقل مشاورین آنها مشکلات جامعه کار و تولید را با آنها در میان می‌گذاشتند.

وی ادامه داد: یک رئیس‌جمهور باید در همه حوزه‌ها مشاورینی داشته باشد که بتواند مشاوره‌های لازم را بدهد اما از مجموع مناظره‌ها به این نتیجه رسیدیم که به جز چند مورد، کاندیداها کارگران را محور صحبت و برنامه خود قرار ندادند و وقت زیادی برای جامعه کارگری نگذاشتند که دلگرم شوند در حالی که در مناظره‌ها جا داشت که کاندیداها بیشتر در مورد جامعه کارگری و مشکلات کارگران صحبت کنند.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از معیشت و نبود امنیت شغلی به عنوان دغدغه‌های مهم جامعه کارگری نام برد و افزود: صحبت‌هایی که در مناظره‌ها درباره معیشت مطرح می‌شد کلی بود و کاندیداها مشکل معیشت خانوارها ازجمله کارگران را تایید می‌کردند در حالی که خواجه حافظ شیراز هم می‌داند کارگران مشکل معیشتی دارند ولی با چه راهکارهایی باید مشکل معیشتی مردم و کارگران را حل کرد سوالی است که در صحبت‌های کاندیداها به آن پاسخ داده نشد.

به گفته وی، معیشت هم یک بحث اقتصادی و هم یک موضوع اجتماعی است چرا که عدم درآمد کافی برای یک زندگی، مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی زیادی به وجود می‌آورد.