به دنبال تصویب تمدید تسهیلات و حمایت‌های کرونایی از بنگاه‌ها و کسب و کارها، ادامه پرداخت بیمه بیکاری به شاغلین بیکار شده و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا در دستور کار ستاد هماهنگی اقتصادی دولت قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اتخاذ تصمیمات جدید برای حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا در دستور کار قرار گرفت و با توجه به تصویب تمدید تسهیلات و حمایت‌های کرونایی از بنگاه‌ها و کسب و کارها، پیشنهاد ادامه حمایت از کسب و کارها در سال ۱۴۰۰ در محورهای مختلف مطرح شد.

این حمایت‌ها در سه بخش حمایت از شاغلین بیکار با تداوم پرداخت بیمه بیکاری، حمایت از خانوارها با پرداخت وام ودیعه اجاره مسکن و حمایت از بنگاه‌ها از طریق پرداخت تسهیلات ارزان و حمایت‌های مربوط به تامین اجتماعی، عوارض شهرداری و گاز و برق پیش‌بینی شده است.

پیش از این «منصوری» معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصمیم‌گیری درباره تداوم پرداخت‌ها در جلسه کارگروه فرعی ستاد مقابله با کرونا خبر داده و گفته بود درباره ایجاد فرصت‌های بیشتر در حوزه بازپردخت تسهیلات و حمایت در حوزه‌های مالیاتی و بیمه‌ای تصمیمات جدیدی گرفته شده که پس از تصویب نهایی در ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ و اعلام خواهد شد.