وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افتتاح مراکز مثبت زندگی بهزیستی گفت: امروز ۲۴۹۲ مرکز ارائه خدمات به وسیله ۱۱هزار مددکار، جامعه‌شناس و روانشناس، آن هم از متخصصان بومی که به زبان و آداب و رسوم مردم منطقه آشنا هستند به مردم خدمت ارائه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: یکی از طرح‌های افتتاح شده، پروژه اجتماعی دولت تدبیر و امید و بهزیستی در محلات یا مثبت زندگی است. در واقع سازمان بهزیستی را به محلات کشور بردیم.

وی در ادامه با بیان اینکه صندوق بازنشستگی فولاد یکی از پنج صندوق مهم بازنشستگی کشوری تحت مدیریت وزارت تعاون است، گفت: بازنشستگان این صندوق تلاشگران پرافتخار زنجیره فولاد کشور از معادن سنگ‌آهن در کرمان و بافق تا تولیدکنندگان فولاد در ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه، از کارگران سختکوش در عمق معادن تا همجواری آنها در کنار کوره‌های ذوب فولاد و هم مدیران و مهندسان و سازندگان کارخانجات فولاد کشور هستند که برای ما اهمیت فوق‌العاده‌ای دارند و همه سعی و همت خود را برای تامین رفاه و رفع دغدغه آنها به کار بسته و خواهیم بست. شریعتمداری با اشاره به اینکه با اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سطح کشور، آرزوی ۱۴ ساله مجموعه بازنشستگان ایران محقق شد و نواقص آن در ماه‌های باقیمانده رفع خواهد شد، تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ شرایط مطلوب‌تری را در زندگی بازنشستگان خواهیم داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مدیریت خردمندانه بر دارایی‌های صندوق‌ها به ویژه در صندوق فولاد منجر به ایجاد درآمد پایدار و بلندمدت مناسبی شده و پرداخت معوقات بازنشستگان صندوق فولاد که از سال ۹۳ باقی مانده بود و ۴۰۰ میلیارد تومان بود، از محل منابع داخلی صندوق تسویه شد. افزایش سه برابری حاصل از فعالیت‌های صندوق‌ها در این ایام نشان‌دهنده اقدامات خوب انجام شده است.