گروهی از کارگران کارخانه صنایع شیر پگاه تهران، صبح دیروز (۱۰ اسفند ماه) با تجمع مقابل ساختمان قوه قضاییه در خیابان ولیعصر تهران از مسئولان قضایی کشور برای رفع تصرف اراضی کارگران این کارخانه در منطقه تهران‌پارس استمداد کردند.

به گزارش ایلنا، این چندمین بار در یکی دو سال اخیر است که این کارگران در اعتراض به خلف وعده‌ها در دریافت زمین‌های خود که از سوی یکی از نهادها تصرف شده، تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند. آنها فروردین ماه سال ۹۶، شهریور ماه سال ۹۷ و چندین روز متوالی در اسفند ماه سال ۹۸ به نشانه اعتراض تجمع کرده بودند.

حاضران در تجمع گفتند: چندین سال است ۷۰۰ نفر از کارگران خانواده شیر پگاه تهران منتظر دریافت ۱۵۰هزار متر از زمین‌های مسکونی خود (به‌رغم گرفتن حکم تخلیه از دستگاه قضایی) هستند ولی هیچ پاسخ روشنی به ما داده نمی‌شود و معلوم نیست پس از سال‌ها انتظار چه زمانی قرار است با این زمین‌ها صاحب یک سرپناه شویم.

طبق این گزارش، حدود ۲۰ سال پیش، صنایع شیر پگاه برای خانه‌دار کردن بیش از ۷۰۰ کارگر این واحد صنعتی، قطعه زمینی به وسعت حدود ۱۵۰هزار مترمربع را در محدوده شهرک حکیمیه تهران‌پارس تهیه می‌کند. ظاهرا این زمین‌ها بعدا توسط یکی از نهادها تصرف شده و کارگران پگاه به‌رغم گرفتن حکم تخلیه از دستگاه قضایی هنوز نتوانسته‌اند به زمین‌های خود برسند.