دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از اسکان اضطراری ۹۵۲۰ نفر از زلزله‌زدگان سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت تحویل چادر و نصب آن در نزدیکی منازل زلزله‌زدگان از سوی نیروهای امدادگران هلال‌احمر خبر داد.

محمدحسن قوسیان مقدم در گفت وگویی اختصاص با خبرنگار اجتماعی ایرنا با ارائه آخرین گزارش مدیریتی و عملیاتی امدادرسانی تا ساعت ۱۰ صبح دوم اسفند ماه در منطقه زلزله زده سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این عملیات اسکان اضطراری پس از وقوع زلزله ۵.۶ دهم ریشتری شامگاه ۲۹ بهمن ماه در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا این استان با توزیع ۲ هزار و ۴۴ دستگاه (۱۶۲۰ چادر مسافرتی و ۴۲۴ چادر امدادی) انجام شده است.  

وی توضیح داد: این عملیات اسکان اضطراری با توجه به تخریب برخی منازل مسکونی، وجود پس لرزه، سرمای منطقه و ترک خوردگی منازل انجام شده و هنوز هم نگرانی نیروهای امدادرسان از امنیت منازل کم‌ مقاومت، محسوس است از این رو ناچار به اسکان اضطراری خانواده ها در برخی مناطق امن با شرایط پایدار نیز شده ایم.

قوسیان مقدم با بیان اینکه ارزش ریالی اقلام امدادی و زیستی توزیع شده در بین آسیب دیدگان زلزله اخیر در سی سخت سه میلیارد و ۴۸۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است، ادامه داد: تا ساعت ۱۰ صبح شنبه نیز ۴۵۰۰ کیلوگرم نایلون پوششی، ۵۰۰ بسته غذایی (۷۲ ساعته)، ۲۰۰ تخته پتو، ۷۰ تخته موکت، وسایل گرمایشی از جمله ۵۰ شعله چراغ والور و ۱۵ شعله هیتر برقی، شماری ست ظروف و ست بهداشتی در این مناطق توزیع شده است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر اضافه کرد:  از زمان وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری ۲۸۹ نیروی عملیاتی هلال احمر در عملیات امدادرسانی به زلزله زدگان شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد مشارکت و همکاری داشته اند.

قوسیان مقدم با بیان اینکه خدمت‌ رسانی به زلزله‌زدگان همچنان باقوت در حال انجام است، بیان داشت: امدادگران و نجات گران هلال احمر همچنان در صحنه خدمت حاضر هستند و طبیعی است که در این شرایط اضطراری عمومی و پیچیده کمتر می‌توانند جزئیات فعالیت‌های خود را در رسانه‌ها به مردم شریف ایران گزارش دهند، از این رو مردم نوعدوست ایران به حضور دائم و حالت تحرک نیروهای امدادرسان هلال احمر در ارائه خدمات متنوع امدادی در مناطق زلزله زده سی سخت اطمینان کامل داشته باشند.

زمین لرزه سی سخت خسارت جانی نداشته است اما ۶۱ نفر مصدوم شده اند و آنچنان که استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفته است خسارات زلزله روز ۲۹ بهمن بیش از حد تصور است.