کارگران شهرداری سقز سه ماه دستمزد پرداخت نشده دارند و اضافه‌کاری آنها نیز چند ماه پرداخت نشده است. شهردار سقز در این باره می‌گوید: کارگران روز دوازدهم بهمن ماه، حقوق آبان ماه خود را دریافت کرده‌اند و مابقی مطالبات کارگران به زودی پرداخت خواهد شد.

 

کارگران شهرداری سقز در گفت‌وگو با ایلنا گفتند: ما کارگران شاغل در بخش خدمات و فضای سبز شهرداری سقز دست‌کم سه ماه مزد معوقه از کارفرما طلبکاریم.

به گفته این کارگران، کارگران شهرداری سقز سه ماه دستمزد پرداخت نشده، دارند. اضافه‌کاری این کارگران نیز چندین ماه پرداخت نشده و آنها منتظر دریافت عیدی پایان سال خود هستند.

این کارگران از احتمال‌ عدم پرداخت معوقات قبل از پایان سال ابراز نگرانی کردند و گفتند: مشکلات معیشتی و عدم پرداخت مطالبات، مشکلات بسیاری برای خانواده‌های کارگران به وجود آورده است.

«رشید میرحسامی» شهردار سقز درخصوص موارد ادعایی کارگران این شهرداری گفت: کارگران شهرداری سقز یک ماه حقوق آبان ماه خود را روز یکشنبه (۱۲بهمن ماه) دریافت کرده‌اند و سایر مطالبات کارگران نیز پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه منابع مالی شهرداری برای پرداخت مطالبات کارگران و سایر هزینه‌های شهر کافی نیست، از استانداری کردستان درخواست کرد با توجه به افزایش تورم بودجه‌ای که به شهرداری اختصاص داده‌اند برای تامین منابع مالی پرداخت حقوق کارگران، سایر هزینه‌های شهر را افزایش دهند.