کارگران شهرداری صیدون باغ‌ملک، دست‌کم هشت ماه دستمزد پرداخت نشده دارند. این کارگران روز شنبه مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

یکی از کارگران به ایلنا گفت: حدود ۵۰ نفر در مجموعه شهرداری صیدون و تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری مشغول به کار هستیم که دست‌کم هشت ماه مطالبات مزدی‌مان به تاخیر افتاده است. وی با بیان اینکه چندین سال است با مشکل معوقات مزدی روبه‌رو هستیم، گفت: عدم پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای، مشکلات بسیاری برای خانواده‌های ما به وجود آورده است.

به گفته وی، آنچه کارگران پیمانکاری شهرداری صیدون هر ماه به عنوان دستمزد می‌گیرند حداقل‌های مزدی قانون است اما این حداقل‌ها کفاف معیشت را نمی‌دهد. یکی دیگر از این کارگران هم گفت: دست‌کم یک سال معوقات بیمه‌ای داریم در نتیجه در تمدید دفترچه‌های بیمه درمانی خود با مشکل مواجه هستیم. به تامین اجتماعی که مراجعه می‌کنیم، دفترچه‌های بیمه جدید به ما نمی‌دهند چون کارفرما حق بیمه را واریز نکرده است.

بنا بر این گزارش، شهرداری صیدون، کمبود نقدینگی و بدهی‌های شهرداری در زمان شهردار قبلی را دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران عنوان کرده و گفت: در صورت تامین نقدینگی در اولین فرصت مطالبات کارگران پرداخت خواهد شد.