رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: عدم پرداخت به موقع حق بیمه جاری تامین اجتماعی، عدم واریز به موقع چهار درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مطالبه کارگران جهت افزایش حق جذب، ازجمله مطالبات کارگران و رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی است که امیدواریم شهرداری هر چه زودتر به این موارد رسیدگی کند.

به گزارش ایسنا، «محمد علیخانی» در تذکری نسبت به لزوم رسیدگی به مطالبات کارگران و رانندگان شرکت و احد اتوبوسرانی گفت: خط مقدم خدمت‌رسانی در حمل و نقل عمومی کارگران و رانندگان زحمتکش شرکت واحد اتوبوسرانی تهران هستند. با این حال متاسفانه چند تن از این عزیزان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان باخته‌اند و خانواده‌هایشان دچار بحران جدی هستند.

وی ادامه داد: پس از جلسه کارشناسان کمیسیون عمران و حمل و نقل با نمایندگان کارگران و رانندگان شرکت اتوبوسرانی و بررسی دقیق مشکلات، مواردی همچون عدم پرداخت به موقع حق بیمه جاری تامین اجتماعی، عدم واریز به موقع چهار درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور که اجحاف در حق این عزیزان است و مطالبه کارگران جهت افزایش حق جذب، متاسفانه افزایش حق جذب کارگران شرکت واحد در سال جاری تنها ۱۰درصد بوده است که این مصداق بارز بی‌عدالتی است و آنان را با مشکل معیشتی مواجه کرده و به عنوان اصلی‌ترین نگرانی و مطالبات این عزیزان است. وی ادامه داد: لذا باتوجه به موارد بالا به شهردار تهران تذکر می‌دهم با اتخاذ تدبیر موثر و اجرایی دستور دهند هرچه سریعتر به مطالبات این قشر مظلوم رسیدگی و جهت رفع مشکلات آنها اقدامات لازم صورت پذیرد.