معاون توسعه و تعمیم بیمه سازمان تامین اجتماعی با اعلام جزئیات تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه به صورت اختیاری گفت: امکان پوشش بیمه‌ای حتی با یک روز اشتغال در ماه فراهم شده است.

مجید حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در مورد جزئیات بخشنامه تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه به صورت بیمه اختیاری گفت: در این بخشنامه آن دسته از بیمه‌شدگان مورد تاکید قرار گرفته‌اند که ماهیت شغلی‌شان دائم نیست و به صورت پاره‌وقت کار می‌کنند. کسانی که قصد تکمیل سابقه را دارند باید در زمان ارائه تقاضا، حداکثر ۵۰ سال سن داشته باشند.

معاون توسعه و تعمیم بیمه سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه این امکان فراهم شده که هر فرد که حداقل یک روز در ماه اشتغال و بیمه‌پردازی داشته و مابقی ماه را بیکار است، بتواند باقی ماه را تکمیل و قرارداد بیمه اختیاری بابت کسر سابقه منعقد کند، گفت: نرخ حق بیمه برای این گروه ۲۷درصد است.

به گفته حسن‌زاده، اساتید دانشگاه، معلمان، ورزشکاران، خبرنگاران و... افرادی هستند که می‌توانند از این قانون برای بیمه شدن بهره‌مند شوند. وی افزود: متقاضیان باید به واحدهای اجرایی شعب تأمین اجتماعی مراجعه و درخواست خود را در دبیرخانه ثبت کنند و طی دو ماه سازمان و شعبه، سن و سابقه آنها را بررسی و برای انعقاد قرارداد اطلاع می‌دهد.

به گفته وی از زمانی که درخواست آنها لحاظ می‌شود جزو سوابقشان محسوب می‌شود اما در خصوص سوابق گذشته این امر موضوعیتی ندارد و همچنین در خصوص ماه‌های صفر روز نیز خرید سابقه ماهیت ندارد.