رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری می‌گوید: مجلس یازدهم می‌خواهد از جیب فقرا ۱۵هزار میلیارد تومان برداشت کند و این پول را ببرد بین اقشار مختلف مردم توزیع کند تا محبوبیت کسب کند. آنها می‌خواهند از محل دارایی‌های طبقه کارگر، هزینه‌های سومین دور از یارانه‌پردازی خود را فراهم کنند تا به اصطلاح شعار انتخاباتی خود را عملی کرده باشند.

حسن صادقی در گفت‌وگو با ایلنا می‌گوید: امسال رئیس سازمان برنامه و بودجه با مدیرعامل فعلی سازمان، تعامل خوبی داشت و در نهایت ۵۰هزار میلیارد تومان از بدهی دولت که باید به تامین اجتماعی پرداخت می‌شد، تبدیل به ۳۲هزار میلیارد تومان و در قالب سهام نه شرکت قابل عرضه در بورس به سازمان پرداخت شد. از این محل، ۱۷هزار میلیارد تومان خرج همسان‌سازی شد که البته نام آن به متناسب‌سازی تغییر یافت. به عبارت درست‌تر، ۱۴هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خرج متناسب‌سازی شد و حدود ۳هزار میلیارد تومان نیز برای افزایش بن خواربار و حق مسکن بازنشستگان صرف شد.

وی ادامه می‌دهد: با این حال مجلس یازدهم قصد کرده به دارایی‌های کارگران تعرض و دست‌درازی کند. نمایندگان مجلس دنبال پول می‌گشتند تا یک سبد یارانه برای عموم مردم تعریف کنند. آنها به محض اینکه متوجه شدند تامین اجتماعی ۳۲هزار میلیارد تومان گرفته و فقط ۱۷هزار میلیارد تومان آن را خرج کرده، گفتند باید ۱۵هزار میلیارد تومان به ما برگرداند. برای رسیدن به این هدف، آمدند ایراد شکلی از رد دیون دولت به سازمان گرفتند و ادعا کردند دولت حق نداشته این کار را بکند و نباید ۳۲هزار میلیارد به سازمان پرداخت می‌شده است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با تاکید بر اینکه رد دیون صورت گرفته در تیرماه، مطالبات برحق و قانونی سازمان بوده و باید در اصل ۵۰هزار میلیارد تومان به سازمان پرداخت می‌شد نه ۳۲هزار میلیارد تومان، می‌گوید: این نمایندگان مجلس یازدهم مثلاً خود را نماینده محرومان و مستضعفان می‌دانند. به ظاهر اصولگرا هستند و طرفدار کوخ‌نشینان اما از دیدگاه اینها، کارگران به هیچ‌وجه مستضعف نیستند، بلکه مستضعفان فقط کارمندان و خانواده دولت هستند و ارتشی‌ها و معلمان.

به گفته وی، دولت از محل بند و تبصره ۲ قانون بودجه، ۳۲هزار میلیارد تومان را پرداخته اما نمایندگان مجلس می‌گویند خلاف قانون بوده و باید سازمان ۱۵هزار میلیارد تومان به ما بدهد تا به اقشار محروم یارانه غذایی بدهیم.

صادقی، استراتژی نمایندگان مجلس را تلاش برای گرفتن قدرت در انتخابات ۱۴۰۰ توصیف می‌کند و می‌گوید: اینها دنبال گرفتن قدرت در انتخابات پیش رو هستند و می‌خواهند با عوام‌فریبی مردم را به سمت خودشان بکشند اما هزینه این پوپولیسم را می‌خواهند از جیب کارگران که آسیب‌پذیرترین قشر جامعه هستند، تامین کنند. اقدام مجلس، دست‌اندازی واضح به معیشت طبقه کارگر است. مجلسی که ادعا می‌کرد دغدغه‌های معیشتی دارد، حالا می‌خواهد از جیب فقرا ۱۵هزار میلیارد تومان برداشت کند و این پول را ببرد بین اقشار مختلف مردم توزیع نماید تا محبوبیت کسب کند. آنها می‌خواهند از محل دارایی‌های طبقه کارگر، هزینه‌های سومین دور از یارانه‌پردازی خود را فراهم کنند تا به اصطلاح شعار انتخاباتی خود را عملی کرده باشند.

وی ادامه می‌دهد: اگر یارانه‌پردازی می‌توانست به توفیق دست یابد تا الان مردم باید توفیقات یارانه‌های قبلی را در زندگی خود می‌دیدند. اگر به دنبال فقرزدایی هستند، اقتصادی را که هر سال در حال ریزش است، ترمیم کنند، تورمی را که در حال حمله بی‌امان به فقراست، مهار کنند، رشد بیکاری را کنترل کنند و با سیاست‌گذاری‌های درست، اقتصاد را نجات بدهند نه اینکه بروند به سمت نظام صدقه‌پروری! مجلس یازدهم به مردم آدرس غلط می‌دهد و این کار، گناهی نابخشودنی است. آیا این درست است که از بازنشستگان کارگری بگیرند و به سایر افراد بدهند؟