رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به ارسال نامه‌ای به کمیسیون اجتماعی مجلس برای بررسی معیشت کارگران گفت: به لطف تدبیر دولت، شرایط زندگی کارگران به تلاش برای زنده ماندن رسیده است. امیدواریم مجلس اقدامی کند.

ناصر چمنی درباره مشکلات جامعه کارگران گفت: زمانی بود که شرایط زندگی کارگران بسوز و بساز بود اما الان شرایط معیشتی کارگران مرگ و زندگی است.

وی با بیان اینکه کارگران برای زنده ماندن تلاش می‌کنند، گتف: برای کمک به معیشت کارگران دولت باید به میدان بیاید. دولت یک کارفرمای بزرگ است لذا در جلسات بررسی مزد و معیشت کارگران هیچ‌گونه سه‌جانبه‌گرایی دیده نمی‌شود بلکه جلسات به صورت دوجانبه بین کارگر و دو ضلع دیگر کارفرمایی برگزار می‌شود. به همین دلیل همواره دستمزد کارگران عقب‌ماندگی دارد.

چمنی ادامه داد: شرایط دستمزد کارگران به گونه‌ای است که ابتدای امسال رهبر معظم انقلاب هم درباره اصلاح آن دستور دادند. ما پیگیر وضعیت معیشتی کارگران هستیم.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: نامه‌ای به کمیسیون مجلس ارسال کردیم و خواستار رسیدگی به بحث معیشتی کارگران شده‌ایم. امیدواریم هر چه سریعتر جواب نامه ما ارسال شود.

وی درباره عدم انعطاف کارفرمایان برای افزایش مزد گفت: کارفرمایان برای دستمزد کارگران بیشتر بهانه‌تراشی می‌کنند. با افزایش قیمت‌ها، میزان سرمایه و دارایی کارفرمایان افزایش یافته و این کارگران بودند که دارایی نداشتند و پول ودیعه مسکن آنها هم از ارزش افتاد. زمانی بیان کردند اگر دستمزد را افزایش دهیم تورم افزایش می‌یابد. میزان دستمزد کمتر از تورم اعلامی افزایش یافت اما مشاهده می‌کنیم که نرخ تورم افسارگسیخته بالا می‌رود، بنابراین دلیل کارفرمایان بیهوده بود.

چمنی بیان کرد: سال‌های قبل هم کارفرمایان بیان می‌کردند اگر دستمزد بیشتر از نرخ تورم اعلامی مراجع رسمی افزایش یابد باعث بیکاری می‌شود. این در حالی است که چند سال قبل دستمزد بیشتر از نرخ تورم اعلامی افزایش یافت ولی نه تنها بیکاری زیاد نشد بلکه تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی رشد یافت. تجربه ثابت کرده است که بهانه کارفرمایان برای بیکاری و افزایش تورم با افزایش دستمزد واهی است.