اعتراض صنفی صدها کارگر مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه، صبح دیروز (دو‌شنبه ۳۰ تیر ماه) وارد سی و ششمین روز شد.

به گزارش ایلنا و به گفته کارگران، کارگرانی که در بخش‌های مختلف مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه کار می‌کنند، خواستار دریافت دو تا سه ماه حقوق معوقه و تامین امنیت شغلی‌شان هستند.

کارگران گفتند: خواسته اصلی و مشترک همه کارگران هفت‌تپه خروج بخش خصوصی از مجتمع است چرا که معتقدیم خصوصی‌سازی در هفت‌تپه باعث ورشکسته شدن آن شده و امروز شاهدیم کارفرما با رها کردن مجتمع، تمایلی به ادامه تولید و بازسازی کارخانه برای تولید شکر ندارد.

آنها با بیان اینکه وضعیت مالی مناسبی نداریم و منتظریم تا کارفرما هرچه سریع‌تر بخشی از مطالباتمان را بپردازد، اظهار داشتند: طبق صورتجلسه‌ای که اعضای شورای کارگری هفت‌تپه با معاون وزیر کار و چند تن از مسئولان دیگر در تهران داشته‌اند، قرار بود تا پایان سی‌ام تیر ماه، یک ماه از معوقات کارگران پرداخت شود که تا این لحظه هیچ خبری نیست.

آنها عنوان کردند: کارگران هفت‌تپه در شرایطی پیگیر مطالبات خود هستند که بحران کرونا نیز بر مشکلات این استان و ساکنان آن افزوده است. درخواست ما این است که اگر قرار نیست مسئولان به مشکلات کارگران هفت‌تپه رسیدگی کنند و سکوت اختیار کرده‌اند، حداقل شرایطی ایجاد کنند تا کارگران بیشتری به کرونا مبتلا نشوند.