رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از انتظار مستمری‌بگیران تامین اجتماعی برای لغو مصوبه مزدی سال جاری خبر داد. به گزارش ایلنا، به‌رغم گذشت حدود دو ماه از سال جدید، هنوز میزان افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص نشده است. این در حالی‌ست که چهارشنبه گذشته قرار بود جلسه شورای عالی کار برای بررسی مجدد حداقل دستمزد کارگران برگزار شود که به دلیل عدم امکان حضور وزرای اقتصادی، این جلسه توسط وزارت کار لغو شد.

«علی دهقان‌کیا» رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران در این رابطه می‌گوید: ورود قوه قضاییه و سازمان بازرسی کشور به مصوبه مزدی ۹۹، نکته مثبتی است و علی‌القاعده این مصوبه که حداقل دستمزد کارگران را فقط ۲۱درصد زیاد کرده، باید ملغی شود.

وی با تاکید بر اینکه لغو مصوبه مزدی به نفع بازنشستگان تامین اجتماعی است، اضافه می‌کند: از آنجا که معمولاً افزایش مستمری کارگران بازنشسته، براساس میزان افزایش حداقل دستمزد کارگران شاغل زیاد می‌شود، اگر در میزان افزایش حداقل دستمزد ۹۹ تجدیدنظر شود، برای بازنشستگان نیز مفید است و لذا ما منتظر برگزاری جلسه شورای عالی کار هستیم و امیدواریم وزارت کار هر چه سریعتر این جلسه را برگزار کند.

اشاره دهقان‌کیا به ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی است که تاکید دارد حداقل مستمری بازنشستگان باید به گونه‌ای تعیین شود که از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار کمتر نباشد.

دهقان‌کیا با تاکید بر اینکه باید هر چه زودتر تکلیف مستمری بازنشستگان مشخص شود، می‌گوید: گویا پیشنهاداتی نیز توسط سازمان تامین اجتماعی به دولت داده شده اما اگر افزایش ۲۱درصدی دستمزد هرچه زودتر ملغی شود، امکان افزایش عادلانه‌تر و بیشتر مستمری بازنشستگان نیز فراهم خواهد شد.

وی تاکید می‌کند: باید هر چه زودتر مستمری بازنشستگان با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی زیاد شود تا مستمری‌بگیران بتوانند حداکثر در ماه آینده، مابه‌التفاوت دو ماه ابتدای سال را دریافت کنند.