نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی گفت: حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار کارگر ساختمانی از ابتدای اسفند ماه درآمدی نداشته‌اند و با مشکلات متعددی روبرو هستند و مشمول بیمه بیکاری هم نمی‌شوند.

سیدهادی ساداتی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: کارگران ساختمانی به دلیل اینکه قرارداد مشخص و کارفرمای مشخصی ندارند، نمی‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی بیان کرد: تلاش کردیم که تسهیلات حمایتی به کارگران ساختمانی آسیب‌دیده پرداخت شود اما تاکنون هیچ‌کدام از کارگران ساختمانی این بسته حمایتی را دریافت نکرده‌اند.

ساداتی با بیان اینکه حدود یک میلیون و 200هزار کارگر از ابتدای اسفند ماه درآمدی نداشته‌اند، گفت: کارگران ساختمانی با مشکلات متعددی در تأمین معاش خود روبرو شده‌اند. انتظار حمایت از دولت داریم.

وی درباره پرداخت وام دو میلیون تومانی با بهره پایین که پیش از این قرار بود به کارگران ساختمانی آسیب‌دیده از کرونا پرداخت شود، گفت: تامین اجتماعی لیست کامل کارگران ساختمانی را در اختیار دارد و در صورت شروع روند پرداخت تسهیلات می‌تواند تسهیلات مذکور را به حساب‌های کارگران واریز کند.

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ساختمانی بیان کرد: اطلاعات کارگران ساختمانی علاوه بر اینکه در سامانه خدمات رفاهی ایرانیان ثبت شده در اختیار انجمن‌های صنفی آنان نیز قرار دارد. کارگران ساختمانی به این علت که کارفرمای مشخصی ندارند، برای مطالبات خود به انجمن‌هایشان مراجعه می‌کنند و اغلب انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در جریان مشکلات روز کارگران هستند. با این‌حال دولت هنوز در رابطه با کارگران ساختمانی اقدامی نکرده است.