معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین و رونمایی برنامه ملی توسعه اقتصاد و اشتغال روستایی خبر داد و گفت: از محل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی ۱۹۷هزار شغل جدید و خالص ایجاد شده است.

عیسی منصوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار ‌کرد: برنامه ملی توسعه اقتصاد و اشتغال روستایی با همکاری دستگاه‌های مختلف تدوین شده است. یکی از مؤلفه‌های توسعه روستا، الگوی اتصال روستاها به شهرهاست که این موضوع در زیرمجموعه قانون حمایت از توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری تعریف شده است.

وی به طرح تولید مبتنی بر قرارداد با محوریت محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: این طرح یک روش جدید مالی است و در قالب آن به جای آنکه فرضا زعفران از طریق دلال از کشاورز خریداری و به تولیدکننده واگذار شود، این جریان با ارتباط مستقیم بین کشاورز و فروشنده محصول یا همان تولیدکننده صورت می‌گیرد و تولیدکننده ضمن خرید محصول کشاورز باید به موضوع ارائه آموزش او ورود کند.

به گفته معاون اشتغال وزیر کار، تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان از منابع ملی برای پرداخت تسهیلات مبتنی بر قرارداد پرداخت و تلاش شده از پرداخت تسهیلات به بخش‌های کوچک خودداری و تولیدکنندگان به شرکت‌های بزرگ و معتبر متصل شوند.

منصوری با اشاره به طرح اشتغال روستایی اظهار کرد: از پایان سال ۱۳۹۶ تاکنون ١١هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار فعالان روستایی و عشایری قرار گرفته و ۱۲۰هزار واحد کسب و کار از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

وی از ایجاد ۱۹۷هزار فرصت شغلی جدید و خالص در این مدت خبر داد و گفت: تلاش کردیم در این طرح بنگاه‌های کوچک و بزرگ را به هم متصل کنیم تا بازار آنها تضمین شود چرا که ظرفیت ایجاد اشتغال در بنگاه‌های کوچک بیشتر از واحدهای بزرگ صنعتی است.