وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: با توجه به شرایط جدید بازار کار در جهان و تحولات در نوع فعالیت‌های تولیدی نیازمند این هستیم تا در قوانین حاکم بر بازار کار ازجمله قانون تامین اجتماعی و قانون کار اصلاحاتی اعمال کنیم. محمد شریعتمداری گفت: پرداخت عیدی برای سه میلیون و ۳۰۰هزار بازنشسته سازمان تامین اجتماعی از هفته گذشته آغاز شده است. همچنین با پیگیری‌های انجام‌شده نرخ دستمزد کارگران در سال آینده در کمیته مزد و تصویب در شورای عالی کار تعیین خواهد شد و نتایج آن به فوریت اعلام می‌شود.

وی درباره اصلاحات ساختاری سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اصلاحات در دو بخش خواهد بود، تصریح کرد: بخش اول شامل اصلاحات اساسی و کلان است که برای آن کارگروه پژوهشی تشکیل شده است. از سوی دیگر قوانین حاضر نیاز به اصلاحات فوری‌تری دارد که برای آن نیز کمیته دائمی در تامین اجتماعی و وزارتخانه کار وجود دارد.

به گفته وزیر کار، در وزارتخانه به مسائلی همچون سختی کار مشکلات هیات‌های حل اختلاف و تشخیص پرداخته می‌شود و سازمان تامین اجتماعی به مسائل مربوط به بیمه رسیدگی می‌کند. شریعتمداری با اشاره به اصل سه‌جانبه‌گرایی گفت: پیشنهاد اصلاح قانون را تقدیم هیات وزیران کرده‌ایم تا به شورای عالی تامین اجتماعی بازگردیم که اگر مراحل خود را طی کند، وعده سه‌جانبه‌گرایی محقق خواهد شد.