کارگران احیا صنعت ادوات اراک که به عنوان یک شرکت تعمیراتی ریلی زیرمجموعه واگن‌پارس فعالیت می‌کند، از تعطیلی یکی از سایت‌های تعمیراتی راه‌آهن اراک و بیکاری بیش از ۵۰ نفر از کارگران این سایت ابراز نگرانی کردند. به گزارش ایلنا، کارگران می‌گویند: شرکت احیا صنعت سال گذشته با 4.5میلیون تومان اختلاف در مزایده دوم شد درحالی‌که طبق نامه وزیر راه و شهرسازی، استاندار مرکزی و نمایندگان استان باید سایت راه‌آهن با ترک تشریفات به احیا صنعت واگذار می‌شد. «عبدالله ابراهیمی» رئیس شورای اسلامی کار احیا صنعت در این باره اظهار داشت: سال گذشته کارگران اعتراضاتی داشتند تا مانع از برگزار مزایده از سوی راه‌آهن شوند اما این اعتراضات بی‌نتیجه ماند.

وی ادامه داد: احیا صنعت یک شرکت تعمیراتی است که بیش از ۲۳۰ کارگر دارد. سایت تعمیراتی راه‌آهن توسط کارگران احیا صنعت تعمیر و بازسازی شد و اکنون که به مرحله بازدهی کامل و بهره‌برداری رسیده باید شاهد واگذاری آن به شرکتی فاقد هر گونه تجهیزات و امکانات مرتبط با تعمیرات ریلی باشیم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰کارگر احیا صنعت واگن‌پارس در معرض بیکاری هستند. البته برخی مسئولان متعهد شده‌اند که این کارگران به کار خود در این واحد صنعتی ادامه دهند اما تضمینی برای این مسأله وجود ندارد.