تعدادی از کارگران شرکت قند شوش روز شنبه (هجدهم آبان ماه) در محوطه این شرکت تجمع کردند.

به گزارش ایرنا، این کارگران که تعداد آنها حدود ۵۰ نفر بود از صبح تا ظهر در محوطه این شرکت تجمع کردند و خواستار رسیدگی به مشکلات و بازگشت به کار خود شدند.

یکی از این کارگران در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: حدود ۱۰ روز است که به دلیل نبود چغندرقند ۲ روز در هفته کار می‌کنیم.

وی افزود: مدیریت کارخانه اعلام کرده است تا ۱۰ روز آینده اگر چغندرقند تامین نشود، مابقی کارگران یعنی حدود ۲۰۰ نفر نیز اخراج خواهند شد. او گفت: کارگران مربوط به بخش‌های ساتراسیون، واپراسیون، جوشکاری، مکانیکی، برق‌کاری و انبارداری قطعات هستند.

پیشتر مدیرعامل شرکت قند شوش، دلیل تمدید نکردن قرارداد کارگران این کارخانه را تعمیرات اساسی (اورهال) کارخانه عنوان کرده و گفته بود: حدود ۲۰۰ کارگر رسمی این شرکت مشغول کار هستند و فقط کارگران فصلی به علت اینکه نوع فعالیت خود که معمولا در فصل برداشت چغندر قند وارد مجموعه کارگران می‌شوند در شرکت نیستند که پس از شروع مجدد کار تولیدی، کارگران فصلی دوباره به کار گرفته می‌شوند.

علیرضا جانی قربان افزوده بود: در جریان بارندگی‌های اخیر به محصول چغندرقند مناطقی از استان کرمانشاه خسارت زیادی وارد شد و امکان اینکه بتوانیم فصل پاییز از محل برداشت چغندر قند نیز تولید شکر داشته باشیم را از بین برد.

وی با بیان اینکه تولید چغندرقند در کل کشور به علت شرایط خاص آب و هوایی و بارندگی‌های شدید اخیر حدود ۵۵درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته؛ گفته بود: احتمال اینکه بتوانیم چغندرقند از مناطق سیل‌زده کرمانشاه خریداری کنیم بسیار کم است. حتی در صورت جذب چغندرقند بهاره و پاییزه تا پایان آبان ماه، بازهم چهارماه در سال کارخانه در حالت تعمیرات اساسی قرار داشت بنابراین نباید چنین تلقی کرد که کارخانه به علت نبود مواد اولیه تعطیل شده است.