تجمع کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی در تهران

سرویس کارگری. جمعی از کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی از سراسر کشور دیروز به تهران آمدند. این کارگزاران ابتدا مقابل ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام و پس از آن، مقابل ساختمان اصلی بانک کشاورزی تجمع کردند. به گزارش ایلنا، خواسته اصلی برگزارکنندگان تجمع، تصویب و اجرای هرچه سریع‌تر «طرح جذب کارگزاران در بدنه دولت» است. آنها می‌گویند: طرح جذب ما سه بار از مجلس به شورای نگهبان رفته و بازگشته، دو بار هم در مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح شده اما متاسفانه هنوز به تصویب نرسیده است. این بیمه‌گذاران که از بیمه و مزایای شغلی بی‌بهره‌ هستند و تعدادشان در سراسر کشور چند هزار نفر است، می‌گویند: چرا طرح جذب این همه نیروی مخلص که برای کشاورزی و سازندگی ایران تلاش می‌کنند، تصویب نمی‌شود. ما از مجمع تشخیص مصلحت می‌خواهیم با اقتدار و مسئولیت، به مساله ورود کرده و مشکل بلاتکلیفی شغلی ما را حل کند.

    

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه گنجانده شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: باید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سنواتی دیده شود و اگر دولت به دلیل کسری بودجه و وضع بد اقتصادی امکان پرداخت آن را ندارد، به دیونش اضافه شده و در سال‌های بعد آن را پرداخت کند. تقی کبیری با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس دهم نهایی شد، اما در راه اجرای آن موانعی وجود دارد، افزود: به نظر می‌رسد اصل موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مورد توافق است. مطلع هستیم که هزینه‌های بازنشستگان زیاد است و مستمری دریافتی کفاف زندگی بسیاری از آنها را نمی‌دهد. یک بازنشسته چه در زمینه تامین مسکن، چه در زمینه هزینه‌های جاری و به طور کلی در مخارج خود مشکلاتی دارد که از طریق همسان‌سازی حقوق می‌توان بخشی از آنها را رفع کرد. وی ادامه داد: اگر همسان‌سازی حقوق با وجود توافق بر لزوم اجرای آن همچنان محقق نشده به دلیل این است که سازوکار مناسبی برای اجرای آن وجود نداشته است. به عبارت دیگر لازم بود دولت در بودجه سالانه خود به همسان‌سازی حقوق توجه نشان داده و ردیفی را برای اجرای این طرح درنظر بگیرد. این نماینده مجلس درباره اینکه مشکل مطرح شده این است که بودجه لازم برای اجرای این طرح وجود ندارد و اگر در لایحه بودجه هم چنین چیزی لحاظ شود در نهایت محقق نمی‌شود، گفت: باید توجه داشت که دولت عنوان می‌کند به دلیل کسری بودجه توانایی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را ندارد. کسری بودجه و به صورت کلی شرایط بد اقتصادی دولت در مقاطعی که فشار‌ها تشدید شده و مشکلات اقتصادی وجود دارد، اتفاق می‌افتد. 

    

۱۵میلیارد تومان تسهیلات به آذرآب داده می‌شود

استاندار مرکزی آخرین تصمیمات و برنامه‌های دولت برای خروج شرکت صنایع آذرآب از چالش‌های اقتصادی را تشریح کرد. سیدعلی آقازاده گفت: ظرف سه ماه آینده سهام بانک کشاوزی در صنایع آذرآب در بورس عرضه می‌شود. پرداخت حقوق معوقه شهریور و مهرماه امسال کارکنان آذرآب در روزهای آینده انجام می‌شود و قرار است که بانک کشاورزی ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت حقوق، تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش در اختیار آذرآب بگذارد. وی افزود: با توجه به اینکه شرکت مپنا تمایل چندانی برای خرید ۳۱درصد سهام بانک کشاورزی مربوط به شرکت صنایع آذرآب ندارد، قرار است که ظرف سه ماه آینده این سهام در سازمان بورس براساس ضوابط حاکم بر بازار بورس و اوراق بهادار عرضه شود و افراد یا واحدهای تولیدی که از اهلیت لازم برخوردار هستند، واگذار شود. استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا سه ماه آینده ۳۱درصد سهام آذرآب که اکنون در اختیار بانک کشاورزی است با این مصوبه تعیین تکلیف شود اما تا آن زمان مدیریت کنونی وظیفه دارد نسبت به دریافت مطالبات این واحد تولیدی از شرکت‌ها و واحدهایی که با آذرآب قرارداد کاری داشته‌اند اقدام کند و از این محل مواد اولیه لازم را تامین و حقوق پرسنل را پرداخت شود.