هپکو دولتی نشده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه هپکو دولتی نشده، گفت: سازمان خصوصی‌سازی با وکالت بلاعزل از سوی سهامدار قبلی، فرایند قانونی واگذاری شرکت را طی می‌کند.

محمدتقی آبایی هزاوه در گفت‌وگو با مهر با اشاره به انتشار خبری مبنی بر «واگذاری هپکو به دولت» گفت: این شرکت به هیچ وجه دولتی نشده است. مگر می‌شود شرکتی واگذار شود و دوباره به دولت برگردد؟ این اتفاق فقط در شرایط خاص رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: سهامدار هپکو که آقای احمدپور بود، حدود دو هفته پیش به جهت عدم ایفای تعهدات خود خلع ید شد و سهام به سهامدار  قبلی شرکت برگشت. سهامدار قبلی نیز به سازمان خصوصی وکالت بلاعزل داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تاکید کرد: در حال حاضر سازمان خصوصی‌سازی با وکالت بلاعزل سهامدار قبلی روال قانونی واگذاری را طی می‌کند.

    

۳۹۰ واحد صنعتی در سال 98 احیا شد

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: با اجرای برنامه‌های افزایش تولید صنایع کوچک، میزان تولید ۵۸۹ واحد صنعتی کوچک کشور حداقل ۲۵درصد افزایش یافت.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، ‌اصغر مصاحب گفت: از ناحیه این افزایش تولید، برای سه هزار و ۶۹۰ نفر اشتغالزایی شده است.

وی افزود: در راستای اجرای برنامه‌های افزایش تولید و بازفعال‌سازی صنایع کوچک، امسال باید چهار هزار واحد تولیدی افزایش تولید یافته و ۲هزار واحد نیز بازفعال‌سازی شوند. مصاحب ادامه داد: از ۲هزار واحد صنعتی هدف‌‌گذاری شده برای بازفعال‌سازی در سال جاری، یک هزار و ۳۴۳ واحد در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند و تاکنون ۳۹۰ واحد تولیدی به این هدف دست یافته‌اند.

وی یادآور شد: سال گذشته برای بازفعال‌سازی یک هزار و ۴۰۰ واحد راکد برنامه‌ریزی شده بود که با تلاش‌های انجام شده توانستیم یک هزار و ۷۲۶ واحد راکد را به چرخه تولید بازگردانیم.

    

یک میلیون و 400هزار نفر از نیازمندان کشور، بیکارند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: براساس آخرین آمار یک میلیون و ۴۰۰هزار محروم و نیازمند در کشور، بیکار هستند.

به گزارش تسنیم، حجت‌الله عبدالملکی گفت: وب‌سایت موکب اشتغال محرومان در راستای اشتغال محرومان و نیازمندان راه‌اندازی خواهد شد.

وی گفت: براساس آمار یک میلیون و ۴۰۰ هزار نیازمند بیکار در کشور وجود دارند که باید تلاش شود برای این تعداد افراد شغل ایجاد کرد. عبدالملکی افزود: وب‌سایت موکب اشتغال محرومان این ظرفیت را دارد تا برای محرومان و نیازمندان شغل فراهم کند و در واقع خیرینی که قصد خدمت به محرومان را در حوزه اشتغال دارند می‌توانند با مراجعه به این سایت اقدام به ثبت‌نام و کمک‌رسانی داشته باشند. وی تصریح کرد: تأمین سرمایه، ضمانت وام، آموزش کسب و کار فنی و حرفه‌ای، مشاوره، بازاریابی، و کمک به تامین مواد اولیه برای ایجاد اشتغال از خدماتی است که در وب‌سایت موکب اشتغال محرومان پیش‌بینی شده است.

    

بازگشت ۴۵ کارخانه تعطیل سمنان به چرخه تولید

استاندار سمنان از بازگرداندن ۴۵ کارخانه تعطیل و تملیک‌شده این استان به چرخه تولید در یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا آشناگر اظهار کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی این استان کمترین تاثیر را از تحریم‌ها داشتند و با تلاش مدیران استان، خوشبختانه بخش تولید استان کمترین تاثیر را در این مقطع داشته است. وی از سمنان به عنوان یک استان صنعتی نام برد و افزود: استان سمنان با دو هزار و ۲۲ واحد صنعتی استان ویژه‌ای در حوزه صنعتی محسوب می‌شود. آشناگر از کاهش محسوس تنش‌های کارگری این استان در یک سال اخیر خبر داد و گفت: با درایت مسئولان استان در یک سال اخیر تقریبا هیچ تنش کارگری جدی در سطح استان نداشتیم و نرخ تعدیل نیرو نیز در استان نرخ بسیار پایینی بوده، ضمن اینکه همزمان با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، به بهبود فضای اشتغال در استان نیز کمک شده است.