پرداخت بخشی از معوقات مزدی کارگران شهرداری منجیل

مابه‌التفاوت حقوق ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال ۹۸ کارگران شهرداری منجیل پرداخت شد.

به گزارش ایلنا، کارگران شهرداری منجیل گفتند: بالاخره شهرداری منجیل مابه‌التفاوت حقوق مربوط به ماه‌های فروردین و اردیبهشت ماه سال ۹۸ کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری را بعد از سه ماه تاخیر پرداخت کرد.

به گفته این کارگران، در حال حاضر آنها غیر از دوماه مزد پرداخت نشده ماه‌های خرداد و تیر، بابت عیدی سال ۹۷ و اضافه‌کاری‌های سال ۹۸ هنوز از کارفرما طلبکارند. در عین حال از حدود یک سال پیش حق سنوات به کارگران داده نشده است.

کارگران شهرداری منجیل در ادامه تصریح کردند: ماهیت کار کارگران شاغل در شهرداری منجیل قراردادی است و هر یک الی دو ماه ماه یک بار تمدید می‌شود به همین دلیل فاقد امنیت شغلی هستیم.

به ادعای این کارگران، به دنبال تجمع اخیر (۲۲ تیر ماه) کارگران مقابل ساختمان اداره کار، یکی از همکاران خدماتی از کار معلق شد که با وساطت کارگران بعد از یک هفته بلاتکلیفی به کارش سابق خود بازگشت.

    

کارگران کنتورسازی خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند

جمعی از کارگران شرکت کنتورسازی روز شنبه با حضور مقابل استانداری قزوین خواستار توجه مسئولان و پرداخت دستمزدهای عقب‌افتاده خود شدند.

مرتضی سلیمی‌راد، کارگر ۴۳ساله شرکت کنتورسازی در این باره به ایرنا گفت: متاسفانه بی‌توجهی به پرداخت دستمزدهای کارگران سبب شده که ۲۵ ماه حقوق عقب‌افتاده داشته باشیم.

وی تعداد کارگران کنونی شرکت کنتورسازی را ۱۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: این کارگران که قبلا تعداد آنها به ۳۵۰ نفر می‌رسید، در حال حاضر با مشکلاتی از قبیل بیکاری و نبود پوشش بیمه تامین اجتماعی روبه‌رو هستند.

سلیمی با بیان اینکه شرکت در حال حاضر فعالیتی ندارد و تعطیل است، گفت: کارگران کنتورسازی نزدیک به یک دهه است که با مشکلات تولید و معیشت مواجه هستند و هنوز هم با سابقه نزدیک به ۲۰ سال باید پشت درب‌های بسته شرکت بمانند.

    

شریعتمداری:

آیین‌نامه حذف دهک‌های بالای درآمدی ابلاغ می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آیین‌نامه اجرایی حذف دهک‌های بالای درآمدی به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه در دولت تصویب شده و به زودی ابلاغ و اجرا می‌شود.

محمد شریعتمداری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه کارگروهی برای حذف دهک‌های بالای درآمدی با مسئولیت سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده، افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت کشور در این کارگروه عضو هستند که با همکاری سازمان و وزارتخانه‌ها، آیین‌نامه اجرایی می‌شود. وی درباره حذف یارانه برخی افراد در تیرماه، تصریح کرد: این موضوع هیچ ارتباطی به آیین‌نامه حذف دهک‌های بالای درآمدی ندارد و باید از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این باره سوال شود چراکه ممکن است ایراد فنی رخ داده باشد.