رئیس فراکسیون کارگری مجلس تاکید کرد: حقوق پرداختی به کارگران، کشاورزان، بازنشستگان و کارمندان حتی کفاف هزینه سفره آنها را نمی‌دهد، چه برسد به اجاره مسکن، هزینه تحصیل و هزینه‌های متعددی که هر روز بر آنها بار می‌شود.

علیرضا محجوب در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی و در نطق میان‌دستور خود با اشاره به وضعیت دشوار و سخت معیشتی کارگران، کشاورزان، بازنشستگان و حقوق‌بگیران گفت: برخی از افراد مستمری‌های کوچک از نهادهای حمایتی دریافت می‌کنند اما برخی دیگر همین حمایت ناچیز را ندارند ولی من امیدوارم کسی در ایران اسلامی، آنها را فراموش نکند.

وی ادامه داد: بیایید یک لحظه خود را جای آنها بگذاریم که ندارند و سفره‌هایشان خالی است و در به در به دنبال خانه و مسکن اجاره‌ای می‌گردند. رئیس جمهور، وزرا، مدیران، نمایندگان و کارگزاران، خودشان را لحظه‌ای جای آنها بگذارند و بپرسیم در این ماه پنجم سال ۹۸ به چه میزان به موضوعاتی که به آنها متعهد بوده‌ایم همانند تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی، کالابرگ و کارت کالا که می‌تواند سفره‌های آنها را کمی رنگین کند، اندیشیده‌ایم؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: اگر این امور توزیع شده، رانت چه کسانی شده و کدام تجار، رانت ناشی از این امر را چه در گذشته و چه اکنون دریافت کرده است؟ مسکن کارگران و کشاورزان در اولویت قانون اساسی بوده اما در مقابل کسانی که در پنت هاوس‌ها و قصرها زندگی می‌کنند، کسانی هم در یک اتاق ۱۲ متری زندگی می‌کنند. آیا این وضعیت جای سوال ندارد؟

عضو فراکسیون امید فزود: اعلام آمار، مشکل مسکن را حل نمی‌کند بلکه راه‌حل مشکل مسکن، تدابیری مانند مالیات بر خانه‌های خالی را می‌طلبد که هرگز تا امروز اجرا نشده و البته معلوم است که صدای ثروتمندان از صدای ضعفا قوی‌تر است.

وی ادامه داد: امروز حقوق پرداختی به کارگران، کشاورزان، بازنشستگان و کارمندان حتی کفاف هزینه سفره آنها را نمی‌دهد، چه برسد به اجاره مسکن و هزینه تحصیل و هزینه‌های متعددی که هر روز بر آنها بار می‌شود.

محجوب گفت: وضع بازنشستگان که همسان‌سازی برای آنها اجرا نشده، روز به روز بدتر می‌شود و صدای آنها بلندتر می‌شود لذا فراکسیون کارگری مجلس تقاضا دارد که مجدداً به این امر و وضع معیشتی کارگران و بازنشستگان رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: ما خواستار اصلاح وضعیت مزدی و اصلاح وضعیت مستمری‌های مستمری‌بگیران، کارمندان، کارگران و حقوق‌بگیران هستیم. همچنین کارگران ساختمانی در شرایط امروزی به دلیل بیمه اذیت می‌شوند لذا توجه به آنها و حل مشکلات آنها را دنبال می‌کنیم.

محجوب در ادامه گفت: طبق گزارش‌ها در مناطق جنوبی تهران و تازه تأسیس آن مانند منطقه ۲۲ حدود ۲۲هزار معلم کم داریم که اگر جذب نشود باید ۲۵۰هزار ساعت حق‌التدریس پرداخت شود، ضمن آنکه ۲۲۰هزار ساعت و حدود ۷۰هزار کمبود کلاس در حاشیه داریم.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس در پایان از نبود بیمارستان در بومهن و پردیس، کمبود ۲ هزار واگن در مترو تهران و بی‌توجهی به مشکل ورزش جوانان در تابستان انتقاد و تاکید کرد: تمام سالن‌ها واگذار شده و فرزندان فقرا نمی‌توانند به هیچ ورزشگاهی بروند. حق است وزارت ورزش و جوانان یک برنامه جامع در این خصوص تدوین کند.