معاون وزیر کار خبر داد:

بسته حمایت از کارآفرینان پیشرو به دولت رفت

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه بسته سیاست‌های تشویق و حمایت از کارآفرینان پیشرو به دولت خبر داد.

عیسی منصوری در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: برای حمایت از کارآفرینان مجموع سیاست‌های تشویق و حمایت از کارآفرینان پیشرو در وزارت کار تدوین شده است. این بسته در وزارت کار نهایی و هفته گذشته تقدیم دولت شد.

وی درباره مهمترین ویژگی این بسته افزود: سیاست‌ها و حمایت‌های دولت‌ها در ادوار مختلف معمولاً معطوف به بنگاه‌ها و بنگاه‌محور بوده است. به عنوان مثال یکی از این حمایت‌ها تأمین سرمایه در گردش از طریق اعطای تسهیلات بوده است اما در بسته جدیدی که مبتنی بر حمایت از کارآفرینان تهیه شده، «کارآفرین» محور حمایت قرار می‌گیرد و حمایت‌ها معطوف به شخص کارآفرین است.

معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی سامانه اشتغال ایرانیان گفت: این سامانه آماده شده و به زودی برای پایش اطلاعات و داده‌های بازار کار مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

    

سالاری:

خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی گسترش می‌یابد

مدیرعامل تامین اجتماعی تعادل درآمد‌ها و هزینه‌های این سازمان برای انجام به موقع پرداخت‌ها، تعهدات، ارائه و گسترش خدمات غیرحضوری این سازمان را اولویت‌های کاری مهم خود برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی تامین اجتماعی، مصطفی سالاری اظهار کرد: نزدیک کردن و تعادل درآمدها و هزینه‌های سازمان اولویت اول ماست تا بتوانیم پرداخت‌ها و تعهداتمان را به موقع انجام دهیم.

او افزود: اولویت دیگری که دنبال می‌کنیم ارائه و گسترش خدمات غیرحضوری سازمان و بی‌نیازی مردم از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌ها برای دریافت خدماتی همچون کمک هزینه ازدواج، اروتز و پروتز، غرامت ایام بیماری و... است.

سالاری ادامه داد: در حال حاضر ۴۵ خدمت غیرحضوری در سامانه eservices.tamin.ir قابل دسترس است ولی تک‌تک آنها را مجدد رصد و بررسی می‌کنیم تا مطمئن شویم هیچ اشکالی ندارند و سپس آنها را به صورت رسمی به مردم اعلام خواهیم کرد.

    

14کارگر «آتیلا ارتوپد» تعدیل شدند

۱۴ نفر از نیروهای شرکت تولیدی آتیلا ارتوپد سنندج بالاجبار تعدیل شدند.

به گزارش ایلنا، سال ۹۷ مدیران شرکت آتیلا ارتوپد در نامه‌ای به وزیر بهداشت، با اشاره به محصولات تولیدی شرکت، درخواست کردند با ممنوعیت واردات اقلام مشابه تولیدی آنان، از محصولات این شرکت حمایت شود. 

با گذشت چندین ماه از ارائه درخواست یادشده هنوز خبر رسمی مبنی بر انجام اقدامی عملی در پاسخ به این درخواست منتشر نشده و شرکت مجبور شده که 14 نفر از نیروهایش را تعدیل کند.

این کارگران تعدیلی که می‌گویند شرکت همه تلاش خود را برای حفظ اشتغال ما و سرپا ماندن خود، صورت داده، می‌گویند: این وظیفه دولت است که از اشتغال موجود به خصوص در استان‌های محروم مثل کردستان حمایت کند.

به گفته این کارگران، تداوم واردات تجهیزات پزشکی، می‌تواند به بیکاری همه کارگران این صنعت بیانجامد و در این زمینه، یک اقدام عاجل، ضروری‌ست.