یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت‌: کارگران، خانواده‌های بی‌سرپرست و بازنشستگان باید در اولویت دولت برای حمایت قرار داشته باشند.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر موافقت دولت با افزایش حقوق کارمندان و مخالفت دولت با افزایش حقوق کارگران، بیان‌ کرد: من نمی‌دانم دولت از کجا قرار است منبع تامین افزایش حقوق را فراهم کند. اگر قرار است دولت پول چاپ کند که این امر نقدینگی را افزایش می‌دهد و اقتصاددانان معتقد هستند که تورم نیز بالا می‌رود.

وی بیان‌ کرد: از سوی دیگر دولت در فروش ارز و سکه نتوانسته است درآمد چندانی از مابه‌التفاوت قیمت ارز در بازار کسب کند و بیشتر سود به جیب دلالان رفته است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان‌ کرد: درآمدهای کشور در حال کاهش است و درآمدهای مالیاتی نیز تحت تاثیر رکود ایجاد شده قرار دارد و بعید است مانند سال گذشته قابل وصول باشد. اینکه دولت از کجا می‌خواهد این هزینه را تامین کند، جای سوال دارد.

وی تصریح کرد: دولت در شرایط کنونی باید روی حمایت غیرنقدی از اقشار ضعیف تمرکز کند و باید توجه‌اش بیشتر معطوف به کارگران، بازنشستگان و اقشار کم‌درآمد جامعه باشد. اینکه دولت حقوق کارمندان را افزایش دهد خوب است اما باید ببینیم که در شرایط امروز کدام یک از اقشار جامعه بیشتر تحت فشار قرار دارند.

میرزایی خاطرنشان کرد: کارگران و بازنشستگان حقوق‌های ناچیزی را دریافت می‌کنند. در زمینه افزایش حقوق نباید مسیر اشتباهی طی شود. ما باید بدانیم که در کدام یک از بخش‌ها فشار بیشتری وجود دارد و از آن بخش حمایت ویژه‌‌ای کنیم.

این عضو فراکسیون امید مجلس در پایان گفت‌: بسته حمایتی که آقای نوبخت به آن اشاره کرده‌اند و گفتند که دولت برای اجرای آن برنامه دارد، طرح خوبی است. کارگران، خانواده‌‌های بی‌سرپرست و بازنشستگان باید در اولویت دولت قرار داشته باشند و اگر پولی باقی ماند سپس دولت به سراغ کارمندان برود.