مدیرعامل تامین اجتماعی، اجرای قانون بودجه سال ۹۷ کشور مبنی بر پرداخت مطالبات این سازمان را در اجرای برنامه‌های این سازمان بسیار مهم خواند.

سیدتقی نوربخش در دیدار با اعضای تشکل‌های بازنشستگان استان اصفهان اظهار داشت: برای اجرایی شدن تبصره‌های مربوط به تامین اجتماعی در قانون بودجه سال جاری، پیگیری‌های لازم در حال انجام است و تمامی دستگاه‌های ذیربط ازجمله کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه همکاری خوبی داشته‌اند.

وی با اشاره به روند افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال‌های اخیر، گفت: در سال ۹۲ مجموع مستمری پرداختی ۲۰هزار میلیارد تومان بوده و این رقم در سال جاری به ۶۳هزار میلیارد تومان می‌رسد، گرچه میزان حقوق فعلی بازنشستگان و مستمری‌بگیران، ناکافی و باعث

شرمندگی است.

نوربخش افزایش غیرمنطقی تعداد بازنشستگان را یکی از مشکلات تامین اجتماعی برشمرد و گفت: ۲۵درصد کل مستمری‌بگیران ما با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شده‌اند، به عبارت دیگر یک چهارم خدمات و اشتغال ما سخت و زیان‌آور است، در حالی که این‌گونه نیست و در واقع بازنشستگی سخت و زیان‌آور در کشور ما منجر به بازنشستگی‌های پیش از موعد شده است.

وی ایجاد تعهدات بدون منبع برای تامین اجتماعی را منجر به عدم تعادل منابع و مصارف نقدی این سازمان دانست و گفت: بخش عمده مشکلات فعلی مربوط به تعهداتی است که در ادوار گذشته ایجاد شده و هزینه‌های مربوط به آن تا سال‌های بسیار طولانی برای این سازمان باقی می‌ماند.

نوربخش با بیان اینکه در این ۵ سال هیچ تعهد بدون منبعی برای سازمان ایجاد نشده، گفت: این اقدام مهم با ارائه دیدگاه‌های کارشناسی به نمایندگان مجلس محقق شده و در این زمینه از نمایندگان مجلس نیز به دلیل توجه ویژه به دیدگاه‌های کارشناسانه تشکر می‌کنم.